شهرداری تهران: برای ساماندهی دستفروشان پایتخت بیش از ۲۵۰هزار مترمربع زمین نیاز است

به گزارش رکنا، سعید بیگی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با پرداختن به شرایط فعلی دستفروشی در پایتخت اظهار کرد: در حال تهیه زمین و تبدیل آن به بازار برای دستفروشان هستیم. مناطق هم نقاطی را که دچار مشکل هستند، شناسایی و به ما معرفی می‌کنند تا تبدیل به بازار فعالیت دستفروش‌ها شوند.

وی افزود: براساس ظرفیت‌هایی که این زمین ها دارند بررسی می شود که قابلیت تبدیل به بازاری برای فعالیت دستفروشان را دارند یا نه، بنابراین اول باید زمین معرفی شود و بر اساس آن تعداد و برنامه های دقیق تر اعلام شود، اما با توجه به ضرورت ساماندهی این افراد متوقف این موضوع نمانده ایم، به طوری که در اماکنی که  کلنی دستفروشان بوده و به دنبال آن مشکلات متعددی ایجاد شده، ورود کرده ایم. به عنوان مثال در مناطقی مانند تجریش ، چهارراه ولیعصر، میدان هفت تیر و مواردی از این دست کار شروع شده است تا این مکان‌ها را نظام‌مند کنیم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با تاکیدبر اینکه ما با دستفروشی مشکلی نداریم، گفت: مشکل ما با سد معبر است.

بیگی با بیان اینکه در تهران برای ساماندهی دستفروشان حداقل به ۲۰ تا ۳۰ هزار غرفه با فضای ۳ در ۳ متر نیاز داریم، اظهار کرد: در موضوع ساماندهی دستفروشان؛ وزارت راه و شهرسازی می‌تواند خیلی کمک کند. زیرا می تواند زمین در اختیار ما بگذارد که این گام بسیار مهم و موثری است. البته بنا داریم تا از ظرفیت خیرین، واقفین و بخش خصوصی هم در این خصوص استفاده کنیم که البته کار تا حدودی هم جلو رفته است. 

کدخبر: 950246 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟