کارمندان دارای بیماری‌های پرخطر و زمینه‌ای اراک، فردا دورکار شدند

به گزارش رکنا،

بر اساس اطلاعیه شماره یک کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا استان مرکزی، فردا یکشنبه، ۱۲ آذرماه، تمامی مدارس استان دایر هستند و دانش‌آموزان شهر اراک که دارای بیماری زمینه‌ای قلبی، تنفسی و ریوی و پرونده پزشکی هستند می‌توانند ضمن ارائه مدارک و هماهنگی با مدیران مدارس در کلاس درس حاضر نشوند.

همچنین فعالیت کارمندان دستگاه‌های اجرایی شهر اراک که دارای سابقه قبلی و تایید شده بیمارهای زمینه‌ای قلبی، تنفسی، ریوی و... هستند، همچنین کلیه مادران باردار شاغل به صورت دورکاری اعلام می‌شود و این کارکنان با هماهنگی مدیر مربوطه، مجاز به عدم حضور در محل کار هستند.

در این اطلاعیه از اصناف و مدیران بخش خصوصی درخواست شده است که نیز در این زمینه همکاری لازم را با کارکنان خود داشته باشند.

در ادامه این اطلاعیه، ضمن درخواست از مردم جهت کاهش تردد در فضای باز، استفاده از ماسک و مصرف مایعات، میوه و سبزیجات به منظور کاهش اثرات سوء آلودگی هوا توصیه شده است.

بر اساس این اطلاعیه، برخورد پلیس راهور با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی تشدید شده و اعمال قانون لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت و متخصصان دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از تجهیزات و آمبولانس در میادین پر تردد شهر اراک مستقر شده و نسبت به خدمات‌رسانی به شهروندان اقدام خواهند کرد.

همچنین فعالیت تمامی کوره‌های آجرپزی، معادن، کارگاه‌های عمرانی دارای گرد و خاک و واحدهای تولیدی آلاینده در سطح شهر اراک تعطیل اعلام شده و اداره محیط زیست و صمت ملزم به نظارت بر فعالیت این واحدها هستند.

هرگونه فعالیت ورزشی در فضاهای باز در سطح شهر اراک اعم از مدارس و ورزشگاه‌ها ممنوع است و اداره کل آموزش و پرورش و ورزش و جوانان با اطلاع‌رسانی مناسب تدابیر لازم را در خصوص ممنوعیت‌ها اعمال می‌کنن و تمامی مراکز درمانی و مراکز جامع خدمات سلامت شهر اراک در آماده‌باش کامل قرار خواهند گرفت.

 

کدخبر: 951593 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟