آقای وزیر، ماسکم کو؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، شاخص کیفیت هوای تهران هم اکنون روی عدد 136 و ناسالم برای گروه های حساس است. آلودگی هوای تهران در یک هفته اخیر، بیش از پیش گریبان شهروندان را گرفته و به نظر می رسد مسئولان در 6 ماهه نخست سال، هیچ برنامه ریزی موثری برای 6 ماهه دوم سال که برودت هوا موجب آلوده تر شدن هوای کلانشهرها می شود ندارند. متولیان اجرای قانون هوای پاک  صرفا به فرافکنی و انداختن تقصیر بر گردن سایر دستگاه های بسنده می کنند و این فقط مردم و محیط زیست هستند که قربانی برخی ناکارآمدی ها می شوند.

در این شرایط، توزیع ماسک برای مردم در راستای حفظ حداقلی سلامت آنها یکی از اقداماتی است که وزارت بهداشت و شهرداری می توانند در دستور کار خود قرار دهند.

ناصر امانی ، عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با رکنا در پاسخ به اینکه چرا شهرداری تهران به توزیع ماسک در روزهای آلوده در راستای مسئولیت اجتماعی خود اقدامی انجام نمی دهد، گفت: این موضوع وظیفه وزارت بهداشت است. 

وی تاکید کرد: با این وجود قبلا شهرداری اقدام به توزیع ماسک در روزهای آلوده می کرد؛ با این همه، این موضوع را در جلسه بعدی شورای شهر پیشنهاد خواهم داد.

کدخبر: 952783 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟