دانشجو: اکثر دانشجویان دانشگاه از دهک بالای جامعه شده اند+ فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، 16 آذر است و « روز دانشجو ». دانشجویانی که سرشار از شوق «زندگی» هستند و «آرزو»هایی کارساز و زیبا در سر دارند که کشورشان را بسازند. با این وجود، مشکلات و موانع پیش رویشان، خسته و ناامیدشان می کند؛ ولی می جنگند، تلاش می کنند تا از بحران ها عبور کنند. تا سرزمین مادری شان را از بحران ها به دور نگه دارند.

دانشگاه و دانشجو، امروزه با مشکلات زیادی دست به گریبان است. مشکلاتی که متاثر از فضای خارج از محیط علمی است. در این روزگار نمی توان محیط علمی دانشگاه ها را از فضای جامعه، جدا دانست. اگر خارج از محیط علمی، فقر ، تورم ، فیلترینگ (داخلی و خارجی)، بیکاری ، سرعت پایین اینترنت و... وجود دارد، در دانشگاه و برای دانشجو نیز چنین شرایطی وجود دارد.

دانشجویان، به مناسبت روز دانشجو از آرزوهایشان برای خودشان و دیگر دوستانشان به رکنا می گویند. از اینکه آیا شغلی مرتبط با رشته تحصیلی شان دارند یا نه. آنها از اینکه ارزیابی شان از آینده شغلی شان چیست سخن می گویند. از اثرات فیلترینگ بر میزان دسترسی به جدیدترین اطلاعات و یافته های علمی گرفته تا وضعیت خوابگاه ها.

توجه به نیازهای دانشجویان امروزی؛ یعنی توجه به نیازهای نیروی انسانیِ کشور در آینده ای نزدیک و این سرمایه گذاری، برای کشور، یک بُرد بسیار مهم ارزیابی می شود؛ حال باید دید سیاست های دولت در مسیر حفظ دانشجویان و نخبگان دانشگاهی تا چه حد می تواند موثر باشد.

کدخبر: 952870 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟