وضعیت «مایسا» بچه فیل باغ وحش ارم چگونه است؟

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، قاسم محمدی درباره وضعیت « مایسا » - بچه فیل باغ وحش ارم - گفت: در حال حاضر «مایسا» حدود ۶۰۰ تا ۶۵۰ کیلوگرم وزن و ۲.۵ سال سن دارد. تغذیه و وزن گیری آن کاملا طبیعی است. به پدر نیز معرفی شده است و مشکلی ندارد.

 وی درباره وضعیت «میهری» - مادر مایسا-  باتوجه به اینکه پیش از این برنامه‌ریزی‌هایی برای بارداری مجدد او انجام شده بود، گفت: مادر «مایسا» تا زمانی که توله‌اش به ۳.۵ تا چهار سال برسد، نباید باردار شود. در حال حاضر در بهترین شرایط خود است.

مدیر باغ وحش ارم در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره آخرین وضعیت جایگاه شامپانزه‌های باغ وحش ارم اظهار کرد: در حال حاضر چهار شامپانزه نر و دو شامپانزه ماده در باغ وحش ارم زندگی می‌کنند. یکی از پروژه‌های این باغ وحش که در دست اجرا است ایجاد یک جایگاه جدید برای شامپانزه‌ها منطبق با استانداردهای روز دنیا است. این جایگاه شامل یک فضای آبی شبیه دریاچه با یک خشکی جزیره‌ای شکل در وسط آن می‌شود علاوه بر آن جایگاه داخلی برای زمستان‌گذرانی تعبیه خواهیم کرد. اقدامات اولیه مثل نقشه‌کشی و تعیین بودجه در حال انجام است و در آینده نزدیک پروژه احداث جایگاه آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: جایگاه فعلی شامپانزه‌ها طی دو سال اخیر دو بار بازسازی شده است، گفت: الان جایگاه داخلی بزرگ و مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی شده است همچنین نور کافی دارد.  این جایگاه به دوربین مدار بسته مجهز شده است و سیستم پایش ۲۴ ساعته راه‌اندازی کرده‌ایم.

مدیر باغ وحش ارم ادامه داد: با توجه به مشاوره مربی (منتور) این جایگاه مجهز به سیستم‌های ویدیویی شده است تا زمانی که به علت وضعیت جوی امکان حضور شامپانزه‌ها در فضای باز مهیا نیست،‌ فیلم‌هایی مرتبط با زندگی اجتماعی شامپانزه‌ها برای آن‌ها پخش شود.

محمدی در پایان درباره وضعیت کنونی جایگاه‌های گرگ‌ها و کفتارها گفت: در حال حاضر به غیر گرگ نر و ماده ، چهارتوله گرگ و دو کفتار نر و ماده در باغ وحش ارم زندگی می‌کنند. جایگاه‌های آن‌ها با صرف هزینه زیادی منطبق با استانداردهای روز دنیا بازسازی شده اند و به‌گونه‌ایست که دارای مکان‌هایی مانند غار برای پناه گرفتن در آن هنگام بارندگی و محوطه آبی مصنوعی است علاوه برآن لانه های مصنوعی تعبیه شده تا شب در آن استراحت کنند همچنین چمنزار برای دویدن و بازی کردن پیش‌بینی شده است. در واقع مانند جایگاه شیر ایرانی استاندارد و به‌روز است و به‌زودی نرده‌ها و فنس‌ها جای خود را به شیشه‌های نشکن و مخصوص می‌دهند.

کدخبر: 953662 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟