از پرونده حادثه خلازیر چه خبر؟ / شهردار منطقه 19: دیگر ساخت و ساز غیرمجاز و غیرایمن در شهرداری منطقه 19 نداریم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، ظهر روز یک شنبه 15 مردادماه امسال بود که ساختمانی در محله خلازیر منطقه 19 ریزش کرد که طی آن، 5 نفر فوت کرده اند. این حادثه در پی تخریب ساخت و ساز غیر مجاز رخ داد و فیلمی که از آن در فضای مجازی منتشر شد نشان از غیر اصولی بودن این تخریب داشت.

تورج فرهادی ، شهردار منطقه 19 تهران در گفت و گو با رکنا در خصوص آخرین وضعیت پرونده حادثه دلخراش خلازیر گفت: ابتدا باید اعلام کنم که دیگر ساخت و ساز غیرمجاز و غیر ایمن جدید در منطقه نداریم. همچنین با ساخت و سازهای غیرمجاز و غیرایمنی که در گذشته انجام شده است نیز با یک شیب ملایم و طبق برنامه ریزی مشخص، برخورد می کنیم. لازم به ذکر است تعدادی از ساختمان ها که با پروانه ساخت ساز و اضافه بنا داشتند را به کمیته ماده 100 ارجاع خواهیم داد و افرادی که به صورت غیرمجاز ساخت و ساز داشتند و زمین های تصرفی را در اختیار داشتند را با رفع خطر کارهای مربوط به تخریب را انجام می دهیم. برای این کار، با پیمانکاران مجرب قرارداد بستیم.

تورج فرهادی در ادامه گفت: در ارتباط با واقعه تلخ در خلازیر باید بگویم که برای ما بسیار ناگوار است که عزیزانمان را از دست دادیم. رسیدگی های لازم انجام شده است و پرونده در مرجع قضایی در حال پیگیری است. خانواده ها نیز با این موضوع به صورت منطقی برخورد کردند و نهایتا در این زمینه مرجع قضایی تصمیم می گیرد که هنوز خروجی در پی نداشته است. در این زمینه هر تصمیمی که قرار است گرفته شود با مرجع قضایی است.

او در ادامه در پاسخ به اینکه باتوجه به بالا بودن خطرات فرونشست و فروریزش در مناطق جنوبی تهران به ویژه منطقه 19، آیا افزایش روند ساخت و ساز و صدور پروانه می تواند برای ساکنان خطرناک باشد یا خیر تاکید کرد: مرجع تشخیص فرونشست؛ ژئوتکنیک و سایر دستگاه ها هستند. اگر مهندسان در تحقیقاتشان متوجه خواهند شد که خاک از چه نوعی است و بر اساس آن مشخص می شود که در نهایت آن زمین فرونشست خواهد داشت یا خیر؛ لذا از این نظر مشکلی نخواهیم داشت.

کدخبر: 961652 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟