واگذاری بیش از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی به جامعه هدف بهزیستی

به گزارش رکنا، از سازمان بهزیستی کشور، علی محمد قادری در جلسه کمیته تخصصی کمیسیون مسکن و عمران هیات دولت به منظور تصویب نامه تامین مسکن افراد دارای معلولیت و مددجویان سازمان بهزیستی کشور افزود: امیدواریم با اقدام صورت گرفته، جریان سازی و تازه سازی مفاهیم سهمی در بهتر دیده شدن جامعه هدف و افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: رزمایش مسکن و اشتغال در بهزیستی حوزه مهمی است که ترمیم اجتماعی را به دنبال دارد و در این حوزه به بهره گیری از ظرفیت مشارکت جویی و خرد جمعی نیاز داریم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه موضوع مسکن از نمادهای بسیار مهم در حوزه توانمندسازی است، گفت: اگر افراد با کمک حاکمیت بتوانند مسکن خود را فراهم کنند، به طور قطع حال خوبی خواهند داشت.

قادری در پایان افزود: امید است برای بیان روایت پیشرفت بر اساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی بتوانیم با کمک استعدادهای پای کار به آیین نامه حرفه ای برای روان سازی این خدمت برسیم.

بنیامین شکوه فر دبیر کمیسیون مسکن و عمران هیات دولت نیز با اشاره به اهمیت این جلسه افزود: باتوجه به موضوع افراد دارای معلولیت و مشکلات معیشتی آنها بر اساس سخن معصومین و بزرگان، توفیق بزرگی است که خداوند نصیب شما کرده است و امیدواریم بتوانیم به پیشبرد اهداف کمک کنیم.

براساس این گزارش، در این جلسه تصویب نامه تامین مسکن افراد دارای معلولیت و مددجویان سازمان بهزیستی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پیش از این نیز کمیسیون فرهنگی و اجتماعی هیات دولت به منظور بررسی مسائل مربوط به جامعه هدف سازمان بهزیستی در این سازمان حضور یافته بود.

کمیته تخصصی کمیسیون مسکن و عمران هیات دولت به منظور تصویب نامه تامین مسکن افراد دارای معلولیت و مددجویان سازمان بهزیستی کشور با حضور بنیامین شکوه فر دبیر این کمیسیون و علی محمد قادری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور و سایر اعضای این کمیسیون برگزار شد.

 ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار خانوار از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند که با نگاه سرپرستی این تعداد به ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد.

 

کدخبر: 962888 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟