جرایم کمیسیون ماده 100 قسط بندی شود

به گزارش رکنا، مهدی بابایی در دویست و دوازدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: در ۲۴ آبان ماه سال قبل طرحی را در شورای شهر تهران به صورت دو فوریت در خصوص «تقسیط عوارض شهرسازی » تصویب کردیم. این عوارض در اقساط ۲۴ و ۳۶ ماهه پیش بینی شده بود؛ اما در بررسی‌های انجام شده و به دنبال ملاقات های مردمی با این مشکل مواجه شدیم که عوارض پارکینگ تقسیط نمی‌شد.

وی افزود: در پیگیری ها تأکید شد که تقسیط عوارض باید انجام شود؛ ۲۳ اردیبهشت ماه در اصلاحیه عناوین مندرج در مصوبه قبلی تأکید کردیم که جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز قابلیت تقسیط دارد؛ اما مناطق ۲۲ گانه می گویند تقسیط امکان ندارد و به هیچ عنوان تقسیط صورت نمی گیرد.

بابایی ادامه داد: تخلف بعدی این است که وقتی مؤدی از این مراحل عبور کرد و به تقسیط رسید، به او می گویند باید ۵۰ درصد پیش پرداخت را انجام دهند و مابقی تقسیط شود؛ در حالیکه باید بدون پیش پرداخت باشد.

وی با بیان اینکه بنده به بازرسی شهرداری تهران در این زمینه امیدی ندارم، گفت: از کمیسیون نظارت و حقوقی درخواست جدی دارم که این موضوع را در دستور کار و اولویت خود قرار دهند.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز با تأکید بر اینکه قرار شد به تمام مناطق تأکید کنند که بر اساس آنچه در شورا تصویب شده و بدون کم و کاست موارد اجرایی شود، تاکید کرد: اگر منطقه ای این مصوبه را اجرا نکرد شدیداً مورد برخورد قرار خواهد گرفت.

در ادامه این جلسه، حبیب کاشانی نیز با بیان اینکه جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ قابل تقسیط نیست، گفت: جرائم باید پرداخت شود و تنها عوارض می تواند تقسیط شود.

وی افزود: مصوبه شورا ایراد قانونی دارد و ما تنها می توانیم تقسیط عوارض انجام دهیم و وقتی قاضی دستور پرداخت جرائم داده است، نمی‌توانیم، تقسیط را مطرح کنیم.

چمران رئیس شورای شهر تهران بار دیگر تأکید کرد: ایراد قانونی در این زمینه وجود ندارد و حتی اگر اشکالی هم داشته باشد، در حال اجراست.

کدخبر: 968128 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟