زنان روستایی خانه دار بیمه می‌شوند

به گزارش رکنا، انسیه خزعلی امروز پنجشنبه در جمع فعالان و نخبگان حوزه زنان و خانواده استان یزد افزود: برای کمک به امر فرزند آوری و جوانی جمعیت، قوانین و آیین نامه هایی تصویب و اجرایی شده اما علاوه بر کمک گرفتن از خیران باید الگوسازی نیز انجام شود.

وی ادامه داد: الگوسازی و اینکه فرهنگ و نگاه تغییر کند، اولین اولویتی است که باید در جوانی جمعیت و خانواده در دستور کار باشد که البته زمان بر است، بخشنامه ای نیست و باید به دست خود مردم صورت گیرد و مردم در این اقدام پیشگام هستند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: استفاده از توان زنان در شوراهای مشورتی و اجرایی از تاکیدات مقام معظم رهبری است و ریاست محترم جمهوری نیز در کلان تصمیم گیری ها از مدیران خانم استفاده کردند و استان یزد نیز با همت استاندار نسبت به استفاده از توان بانوان فرهیخته اقدام شده و نگاه جامعه نیز باید در این زمینه تغییر کند.

خزعلی ادامه داد: در اولین سفر که به این استان آمدیم ،آمار بیکاری بانوان ۳۱ درصد بود که الان به ۱۴ درصد تقلیل یافته و نشان از برنامه ریزی اصولی و منسجم است همچنین عموما مشاغل خانگی در دستور کار بوده و شغل های منعطف اجرایی شده تا خانواده هم صدمه نخورد.

وی افزود: در همه دولت ها شعار داده شد که زنان خانه دار بیمه می شوند اما در دولت مردمی سیزدهم اجرایی شد و امسال نیز بودجه آن دیده شده و طرح از روستاها آغاز می شود تا زنان روستایی دارای چهار فرزند به بالا بیمه شوند .

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ترغیب به عدم ازدواج و عدم فرزند آوری از مشکات اساسی جامعه امروز است که باید رفع شود البته ممکن است زمان بر باشد اما خود مردم نیز باید کمک کنند تا ارزشهای اصیل ایرانی و اسلامی جایگزین ارزشهای غربی شده و قوانین مرتبط با جوانی جمعیت به صورت اصولی اجرایی شود .

خزعلی ادامه داد:در مورد جلوگیری از سقط جنین نیز قوانین باید به گونه ای نوشته شود که ضمانت اجرایی داشته و از سوء استفاده جلوگیری شود و در زمینه فرزند خواندگی نیز طرحی تهیه شده و در کمیسیون مجلس است تا نسبت به بررسی و آسان سازی قوانین اقدام گردد.

وی افزود: در زمینه مشاورین و به خصوص مشاورین مدارس،از لحاظ کمی و کیفی مشکلات و کاستی هایی وجود دارد و سند مشاور خانواده که از سال ۱۳۹۲ به عنوان تکلیف معاونت زنان باید اجرایی می شد اما در دستور کار قرار نگرفته بود، در این دولت به جریان افتاد و در دست اقدام است تا بر مشاوره ها نظارت شده و در مسیر درست قرار گیرند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به سئوالی در مورد گواهی نامه گرفتن بانوان که به نقل از وی در خبرها عنوان شده بود،گفت: گواهینامه بانوان منع قانونی دارد و اگر نیاز به اصلاح باشد مسیر آن ارسال لایحه و طرح و پیگیری در مجلس است و اگر با منع شزعی برخورد کند نیز طبیعتا تصویب نخواهد شد .

خزعلی در مورد کمبود متخصص در امور پزشکی بانوان گفت:در زمینه کمبود نیروهای پزشکی زن در استان های مختلف با مشکل مواجه هستیم به خصوص در زمینه رادیولوژی و سونوگرافی به طور خاص ،پزشک و پرستار کم داریم و لذا واجب کفایی است تا بانوان این حرفه را یاد بگیرند .

نبود امکانات خاص برای برای خانواده های چند فرزندی ، نبود خودرو مناسب برای خانواده های خوش جمعیت، حمایت از هزینه های تحصیل خانواده های پرجمعیت،عدم واگذاری زمین به خانواده های قانون جوانی جمعیت یزد علی رغم اعلام قبلی، برخی از در خواست هایی بود که در این نشست مطرح شد.

انسیه خزعلی در سفر یکروزه به یزد ضمن شرکت در کنگره بانوان، یک مرکز بهداشتی را افتتاح می کند.

کدخبر: 970928 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟