انجام 38 زایمان فوری توسط امدادگران اورژانس تهران از شهریور تا امروز + جزئیات و عکس

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، هادی لشکری، کارشناس اورژانس استان تهران در گفت و گو با رکنا گفت: حدود ساعت 2 صبح روز 24 بهمن ماه بود که گزارش یک زایمان قریب الوقوع به مرکز اورژانس در غرب تهران اطلاع داده شد. من و همکارم آقای سید جلال کرام الدین، به محل اعزام شدیم.

او با اشاره به اینکه کارشناسان اورژانس ، به صورت ماهیانه دوره های آموزشی دارند که مهارت های لازم را در حوادث مختلف داشته باشند، گفت: یکی از مهم ترین این مهارت ها، زایمان های قریب الوقوع است که یا در منزل اشخاص اتفاق می افتد و یا در جاده، ترافیک ها و حتی خود آمبولانس! لازم به ذکر است ما تمام تجهیزات برای وضع حمل زنان را در آمبولانس داریم.

این کارشناس اورژانس در ادامه افزود: زمانی که ما به محل اعزام و با صحنه مواجه شدیم، این افراد از اتباع بودند و همسر این خانم نیز در کنارش بود. دقیقا زمان تولد نوزاد بود و ما طبق پروتکل ها کارهای لازم را انجام دادیم. در نهایت نوزاد پسر به دنیا آمد و بعد برای اقدامات درمانی، مادر و نوزاد را داخل آمبولانس قرار دادیم و به بیمارستان انتقال دادیم. من پیش از این تجربه به دنیا آوردن نوزاد نداشتم و این لحظه برای من غیرقابل وصف است. آنچنان از به دنیا آمدن این نوزاد خوشحال بودم که خودم هم باورم نمی شد. این موضوع برای من خیلی مهم بود که این مادر و فرزند، سالم به بیمارستان منتقل شوند و در نهایت همینطور هم شد. لازم است افرادی که پا به ماه هستند، سعی کنند خیلی زودتر به مراکز درمانی مراجعه کنند تا با چنین مشکلاتی مواجه نشوند. 

به گزارش رکنا، اسماعیل فراهانی معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس استان تهران توضیح داد: از ابتدای شهریور 1402 تا ۲۵ بهمن ماه سالجاری، کارشناسان اورژانس استان تهران ۳۸ زایمان موفق را در محل انجام داده اند.

یک منبع آگاه در اورژانس تهران در خصوص علت این تولد ها توسط امدادگران اورژانس به سه علت اشاره کرد: تغییر ناگهانی زمان تولد، فقر و در مورد سوم اشاره به زایمان اتباع داشت.

 

 تولد نوزاد در خانه آپلود بشه

 تولد نوزاد در خانه آپلود بشه

 تولد نوزاد در خانه آپلود بشه

 

کدخبر: 972308 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟