دولت اعتباری برای تامین شرایط گردشگری معلولان در نظر نگرفته است/ در حال رایزنی هستیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی درباره اختصاص بوجه گردشگری معلولان افزود: با توجه به تلاش های صورت گرفته تا کنون این اعتبار به سازمان بهزیستی داده نشده است.

فاطمی با تاکید بر اینکه باید دولت این اعتبار را برای گردشگری معلولان اختصاص دهد ادامه داد: در قانون مشخص شده که دولت سالانه  باید  در بودجه سازمان بهزیستی اعتبار گردشگری معلولان را  لحاظ کند بعد از آن از طریق سازمان بهزیستی به افراد تحت پوشش تعلق گیرد .

تهیه بلیط های حمل و نقلی نیم بها برای معلولان

وی در خصوص نحوه پوشش دهی این اعتبار به معلولان به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: این اعتبار در خصوص تهیه بلیط اماکن گردشگری بلیط هواپیما ، قطار و نظایر آن باید برای معلولان نیم بها باشد.

این مدیر در باره اقدامات این سازمان گردشگری برای معلولان افزود: سازمان گردشگری در راستای تسهیل استفاده معلولان از مراکز گردشگری بیشتر در  رمینه بستر سازی ، مناسب سازی  و دسترس پذیری اماکن خلاصه می شود.

اجرای محور گردشگری دسترس پذیر در یزد و کیش و شیراز

وی تاکید کرد: یکی از محورهای گردشگری دسترس پذیری برای معلولین اجرای دستورالعملهای ویژه معلولین بوده تا بتوانند به راحتی از اماکن گردشگری بازدید داشته باشند یک سری مسیرها و شهرا برای معلولین بستر سازی شده است که در سال گذشته دو شهریزد و کیش مناسب سازی شد و امسال شهر شیراز درحال انجام است.

مناسب سازی موزه ها،نمایشگاه ها و سرویس‌های  بهداشتی

وی در ادامه بیان کرد: آشنایی موزه ها و نمایشگاه ها با موضوعات دسترس پذیری برای معلولان از دیگر اقدامات این سازمان است تا با آموزش عوامل و ایجاد فرهنگسازی به مناسب سازی این فضاها برای معلولان اقدام داشته باشند.

فاطمی افزود:در این آموزشها شیوه برخورد با گردشگران معلول به پرسنل مراکز گردشگری آموزش داده می شود و همچنین در خصوص مناسب سازی سرویس های بهداشتی بین راهی و مراکز اماکن اقامتی رفاهی نیز اقداماتی داشته ایم .

 

 

کدخبر: 974867 ویرایش خبر
لینک کپی شد
منیره چگینی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟