آغاز احداث ۲ بیمارستان جدید در استان بوشهر

به گزارش رکنا، احمد محمدی‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: اکنون سه بیمارستان در استان در حال ساخت است و احداث ۲ بیمارستان جدید از ۲ ماه دیگر آغاز می شود.

وی افزود: منابع دولتی در همه بخش‌ها قادر به پاسخگویی به رفع مشکلات نیستند و فراهم کردن زمینه همکاری بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌های درمانی یک ضرورت است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: از جمله اولویت های استان برای رفع مشکلات مردم، حوزه درمان است که به دنبال افزایش تخت‌های بیمارستانی، تجهیزات پزشکی و تشخیصی، نوسازی تجهیزات و تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر هستیم.

محمدی‌زاده عنوان کرد: یک مصوبه جدید از دولت برای توسعه بیمارستان نبی اکرم(ص) عسلویه دریافت کرده ایم که می تواند بخشی از نیازهای مردم جنوب استان بوشهر به خدمات درمانی را پوشش دهد.

وی یادآور شد: با همکاری بخش خصوصی و خیران بخش‌هایی از بیمارستان نبی اکرم عسلویه در حال توسعه است.

استاندار بوشهر گفت: با توجه به ضعف هایی که در تامین تجهیزات پزشکی در بیمارستان های استان داریم و مشهود نیز است با وزارت بهداشت توافق کرده ایم که بخشی از هزینه های خرید این تجهیزات توسط آنها و بخشی نیز توسط استان در نظر گرفته شود تا بتوانیم نقائص موجود را براَورده کنیم.

محمدی زاده ادامه داد: در قالب اعتبار سه هزار میلیارد ریالی بخشی از تجهیزات مورد نیاز برای بیمارستان های استان خریداری شده و بخشی نیز در دست خرید است.

وی بیان کرد: بر اساس توافق انجام شده در سفر دوم دولت به استان برای تجهیز بیمارستان هسته ای بوشهر که توسط سازمان انرژی اتمی ساخته شده، سه هزار میلیارد ریال تجهیزات خریداری شود که این مهم انجام شده است.

استاندار بوشهر گفت: نیاز است که با بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌های درمانی استان بوشهر همکاری و توجه شود و در این زمینه نیازمند همکاری دستگاه‌های نظارتی هستیم.

محمدی زاده ادامه داد: اگر هر فرد در هر جایگاهی با مانع تراشی نمی خواهد بخش خصوصی به ویژه در حوزه درمان رشد کند، بدانید که به مردم ظلم می کند.

کدخبر: 977143 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟