پایانه های مسافربری شهرداری اهواز بدون اطلاع قبلی اجاره شرکت های مسافربری را از 40 تا 90 درصد افزایش داد!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، یکی از اعضای اصلی انجمن صنفی شرکت های مسافربری کلانشهر اهواز  در گفت و گو با رکنا گفت: مدیر جدید پایانه های مسافربری شهرداری اهواز، بدون اطلاع شرکت های مسافربری و بدون اینکه ما کرایه ای بر حمل و نقل افزوده باشیم، اجاره شرکت های مسافربری را از 40 تا 90 درصد افزایش داده اند.

وی در ادامه تاکید کرد: طی مذاکره با این افراد، توضیح دادیم که شرکت های مسافربری توان افزایش اجاره  اینچنینی را ندارند.

او گفت :در طول چهار ماهی که رئیس جدید پایانه های مسافربری شهرداری اهواز در این پست قرار گرفته است، نزدیک به چهار میلیارد تومان عوارض 5 درصد شهرداری از شرکت های مسافربری عوارض دریافت کرده است. در قراردادی که شرکت های مسافربری با پایانهای شهرداری دارند، ذکر شده است که این 5 درصد می بایست هزینه خدمات رسانی به مسافران و شرکت های مسافربری از جمله هزینه آسفالت ، فضای سبز، سرویس بهداشتی ، سایه بان، خوابگاه و... شود. با این وجود، پایانه های اهواز در طول این مدت، هیچ تغییری نداشته اند و کاملا سنتی اداره می شوند با اینکه در کلانشهر هستند.

این فرد در ادامه گفت: همچنین در این میان، شهردار اهواز نیز حتی حاضر به ملاقات با ما نشد. مدیر پایانه های اهواز نیز از طریق دادگستری برای شرکت های مسافربری ابلاغیه گرفت تا قرارداد جدید را با مفاد جدید امضا کنیم، در غیر این صورت، طبق ماده 33، می توانند غرفه ها را به افراد دیگری واگذار کنند.

او تاکید کرد: ما هم در پاسخ، این نامه را به دادستان کل ارجاع دادیم و آنها نیز بعد از دو جلسه به آقای آیت حمیدی، مدیرعامل پایانه های شهرداری کلانشهر اهواز فرصت پنج روزه دادند که برای این مهم توضیح دهند.

وی در پایان تاکید کرد: پایانه های شرکت های مسافربری، در طول تاریخ با چنین شرایطی مواجه نشده بودند؛ در صورتی که ما پیشتر، تعامل خیلی خوبی با پایانه های مسافربری داشتیم. الان شرایط ما در هاله ای از ابهام قرار گرفته است و اگر آقای حمیدی، مدیرعامل جدید، نتواند همکاری لازم را با ما داشته باشد احتمال اینکه شرکت های مسافربری تعطیل شوند یا همکاری شان را با شهرداری تعطیل کنند وجود دارد. ما درخواستمان این است که طبق قراردادهای قبلی بتوانیم به صورت تک نرخی با شهرداری همکاری کنیم. همچنین  مدیرعامل پایانهای شهرداری می بایست اعلام کند که چه خدماتی تا الان به شرکت ها و پایانه های مسافربری اهواز با پول هایی که از ما گرفته، داده است.

پایانه های مسافربری اهواز

پایانه های مسافربری اهواز

پایانه های مسافربری اهواز

کدخبر: 991127 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟