قیمت بلیط اتوبوس تهران استانبول

به گزارش رکنا، استانبول یکی از شهرهای ترکیه و از جمله مقاصد خارجی مورد علاقه ایرانیان است. استانبول شهر زیبا و دوست داشتنی که بخشی از آن در قاره آسیا و بخش دیگری از آن در قاره اروپا بنا شده، اماکن دیدنی بسیاری را در دل خود جای داده است. نزدیکی این شهر به اغلب شهرهای ایران موجب شده تا بلیط استانبول از جمله پر فروش ترین بلیط های هواپیما خارجی برای ایرانیان باشد. با همه اینها گاهی تامین هزینه های خرید بلیط هواپیما استانبول برای برخی از مسافران دشوار است. این امر به علاوه نزدیک بودن استانبول به شهرهای مهم ایران سبب شده است تا بسیاری از مسافران، خرید بلیط اتوبوس استانبول را به بلیط هواپیما آن ترجیح بدهند و از راه زمینی به این شهر سفر کنند.

برخی از نقاط دیدنی استانبول

استانبول از جمله مقاصدی است که به راحتی می توانید در آن ماجراجویی کنید. برای این کار تنها کافی است با کشتی، گشتی در دریا بزنید. از برج گالاتا به عنوان قدیمی ترین برج مراقبت شهر دیدن کنید، برج میدن در تنگه بسفر را به تماشا بنشینید و با بازدید از کاخ دولما باغچه و توپکاپی گشت و گذار خود را در استانبول به پایان برسانید.

سوغات و ره آورد استانبول

استانبول از گذشته برای بسیاری از ایرانیان نماد شهری برای خرید بوده است. به همین جهت اغلب کسانی که به استانبول سفر می کنند بیشتر از اینکه به دنبال خرید سوغاتی باشند، در مراکز و مجتمع های خرید شهر گشت میزنند. با این وجود استانبول نیز همانند هر شهر دیگری در جهان، خوراکی ها و صنایع دستی مخصوص به خود را دارد. از این رو اگر به دنبال خرید سوغات استانبول هستید، می توانید انواع فرش و قالیچه، ظروف مسی، ادویه، نماد چشم زخم و راحت الحلقوم را خریداری کرده و با خود به خانه ببرید.

مهمترین اطلاعات در خصوص سفر زمینی به استانبول

پیش از هر چیزی بد نیست که بدانید که اگر محدودیت زمانی دارید سفر زمینی به ترکیه به هیچ عنوان مناسب شما نخواهد بود چرا که این سفر با احتساب معطلی های امور گمرکی در مرز، حدوداً 33 ساعت زمان می برد. اما اگر می توانید مدت زمان مناسبی را به سفر خود اختصاص دهید هیچ گاه از تماشای این مسیر زیبا که با کوه و جنگل احاطه شده است، خسته نخواهید شد.

بلیط اتوبوس استانبول را باید از مبدا تهران خریداری کنید اما از آنجایی که این اتوبوس از تهران به سمت تبریز و سپس ترکیه حرکت می کند، می توانید با زمانبندی مناسب در یکی از شهرهای که در مسیر قرار گرفته اند نیز به اتوبوس بپیوندید. برای این کار باید یکی از پایانه های غرب یا بیهقی را مبدا سفر خود قرار داده و با استفاده از اتوبوس های یکی از 8 شرکت تعاونی ای که در این مسیر فعالیت می کنند، سفر خود را آغاز کنید.

بلیط اتوبوس استانبول

بلیط اتوبوس استانبول خود را می توانید از یکی از تعاونی های همسفر، سیروسفر ایران، دیدار سیر گیتی، آذرآهو، عصر ایران، سیما سفر، ایران پیام نو و گیتى پیما ایران خریداری کنید. این اتوبوس ها 7 روز هفته از تهران به سمت استانبول حرکت می کنند و هزینه خرید بلیط آنها نسبت به سفر های هوایی بسیار مقرون به صرفه تر است.

بلیط اتوبوس تهران استانبول

همانطور که گفتیم اگر قصد دارید از مبدا تهران با اتوبوس به سمت استانبول حرکت کنید باید یکی از دو پایانه مسافری بیهقی یا غرب را برای این کار برگزینید. سپس سفر خود را در مسیری آغاز می کنید که پس از عبور از شهرهای کرج، قزوین، زنجان و تبریز به مرز بازرگان می رسد. پس از انجام امور گمرکی و عبور از مرز نیز راه خود را در کشور ترکیه ادامه خواهید داد تا در نهایت به استانبول برسید. این مسیر 4252 کیلومتر است و عبور از آن 29 ساعت و 38 دقیقه به طول می انجامد.

قیمت بلیط اتوبوس استانبول

از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت بلیط اتوبوس استانبول نوع اتوبوسی است که برای سفر انتخاب کرده اید. اگر بلیط اتوبوس استانبول خود را در یک اتوبوس معمولی رزرو کرده باشید طبیعتاً باید پول کمتری را برای آن بپردازید. در حالی که خرید بلیط اتوبوس های وی آی پی هزینه بیشتری دارد. علاوه بر این گاهی نام شرکت های اتوبوسرانی نیز بر قیمت بلیط اتوبوس استانبول موثر است. از این رو بهتر است که بلیط اتوبوس خود را به صورت اینترنتی و از سامانه های معتبری خریداری کنید که امکان مقایسه قیمت ها را نیز داشته باشید.

خرید بلیط اتوبوس استانبول

این روزها دیگر کمتر کسی برای خرید بلیط اتوبوس استانبول به دفاتر خدمات مسافرتی یا پایانه ها مراجعه می کند. چرا که خریدهای حضوری به جهت محدودیت هایی که برای مسافر در انتخاب بلیط ایجاد می کنند، کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. در مقابل خرید اینترنتی بلیط، این امکان را برای مسافر ایجاد می کند که به راحتی از قیمت، امکانات و نحوه سرویس دهی در اتوبوس مورد نظر خود مطلع شوده و در کمترین زمان آن را خریداری کند.

فروش بلیط اتوبوس استانبول

همانطور که گفتیم فروش بلیط اتوبوس استانبول از طریق مراکز فروش حضوری و غیر حضوری صورت می پذیرد. از این رو مسافران محترم می توانند با داشتن مدارک شناسایی لازم برای خرید حضوری و کارت بانکی عضو شتاب با رمز پویا برای خرید اینترنتی اقدام کنند.

کدخبر: 713000 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟