اجازه نابودی بورس را ندهید

به گزارش رکنا به نقل از اقتصاد 100، مژده ابراهیمی در یادداشتی نوشت: در ابتدای شروع دولت سیزدهم رییس جمهور و وزیر اقتصاد وعده داد که اولویت بازارسرمایه خواهد بود و از بورس حمایت خواهند کرد؛ اما مدت هاست که بازارسرمایه دچار نوسانات بسیاری شده و از طرف دیگر افراد نابلدی در سازمان بورس و شرکت های بورسی هستند که اجازه رشد بازار را نمی دهند.

یکی از این عوامل انتصابات در بازارسرمایه است؛ در این دولت بنا بود از افراد سببی و نسبی استفاده نشود و به نوعی افراد نزدیک استخدام نشوند، اما همان طور که شاهد هستید؛ مدیرانی که تجربه کافی ندارند و اصلا در بورس سابقه ای نداشتند، به ناگاه با اصرار وزیر اقتصاد این افراد در جایگاهی که نباید باشند منصوب می شوند و باعث نابودی این بازار خواهند شد.

یکی از این نمونه هایی که موجود است؛ انتصاب حامد دهقانان در سمت مدیرعاملی شرکت سرمایه گذاری امید است. این فرد به زودی جای سید بابک ابراهیمی سرپرست فعلی شرکت وامید را خواهد گرفت و جالب است بدانید که وی هیچ گونه سابقه بورسی ندارد. فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق، سرپرستی معاونت سیاسی و امنیتی استانداری فارس را در دولت احمدی نژاد در کارنامه داشته و فاقد سابقه اجرایی در بازار سرمایه و حتی صنعت است.

گفته می شود فشارهایی برای انتصاب وی در مسند امید هیات مدیره بانک سپه بر مدیرعامل بانک سپه وجود داشته که به نظر موثر هم واقع شده است.

باید گفت در حالی که باوجود وعده های رنگانگ، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی مبنی بر کنترل تورم و نقدینگی و افق گشایش های اقتصادی، کشور در حال تجربه تورمی بی سابقه است، وی به جای پرداختن به معضلات اصلی کشور در حال جایابی افرادی است که بدون سابقه اجرایی برای مناسبی خاص توصیه می شوند.

جناب رئیس جمهور از آنجایی که با همت وزیر اقتصاد، هم دانشگاهی های ایشان در جای جای اقتصاد کشور مشغول کار هستند ، بهتر است هرچه سریع تر از پتانسیل احسان خاندوزی در وزارتخانه استفاده نشود و ای کاش این حجم وقت و انرژی وزیر جوان برای کمک به دوستان خود، صرف کنترل تورم و کمک به مردم کشور می شد.

از نمایندگان مجلس و کمیسیون اقتصادی هم خواهشمندیم  به موضوع انتصابات ورود پیدا کنند و اجازه نابودی بورس را با حضور افراد بی سابقه ندهند و از همه مهم تر تورمی است که در حال حاضر گریبان گیر شده و بدانید که کمر مردم از این شرایط اقتصادی خم شده است؛ در نتیجه از بهارستانی ها می خواهیم که هر چه سریع تر تا شرایط بدتر نشده، جلوی این گونه انتصابات را بگیرند.

اقتصاد 100

کدخبر: 855053 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟