تفاهم نامه مشترک همکاری اقتصادی ایران و عراق امضا شد

به گزارش رکنا، سید احسان خاندوزی در سفری که به مناسبت برگزاری کمیسیون مشترک ایران و عراق به این کشور داشت، در بدو ورود، ضمن اشاره به همبستگی مردم دو کشور و همچنین همکاری های گسترده ای که میان دو کشور وجود دارد، گفت: دعا می کنیم به برکت خون حاج قاسم مجموع مناسبات دو کشور ان‌شاءالله حاوی برکات بیشتری برای مردم ایران و عراق باشد.

 همچنین هیئت ایرانی پس از ورود به فرودگاه شهر بغداد مورد استقبال رسمی وزیر تجارت عراق قرار گرفتند.

گفتنی است هییت بلندپایه اقتصادی کشورمان شامل مقامات ارشد اقتصادی جهت برگزاری کمیسیون مشترک ایران و عراق، در این کشور حاضر شده اند.

خاندوزی که در صدر هیئت بلندپایه اقتصادی جهت شرکت در کمیسیون مشترک ایران و عراق، عازم شهر بغداد شد، در زمان‌ ورود به فرودگاه بغداد در یادمان شهید حاج قاسم سلیمانی، به مقام بلند سردار شهید سلیمانی ادای احترام کرد.

تفاهم نامه مشترک همکاری اقتصادی ایران و عراق امضا شد

در نشست خبری مشترک وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران و وزیر تجارت عراق سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد کشورمان گفت: در پنجمین نشست کمیسیون مشترک ایران و عراق ، تفاهمات راهگشایی در حوزه حمل و نقل، تجارت، نیرو، برق، گاز، آب و همچنین در حوزه های تعاملات بانکی و مالی بین دو کشور به امضا رسید.

وی افزود: تعاملات فرهنگی و اقتصادی ایران و عراق در بستر تاریخی، بسیار مثبت بوده است. پس از اسلام نیز این روند مثبت و رو به جلو ادامه داشت. در دوره معاصر نیز گره خوردن امنیت، موضوعات مشترک فرهنگی و مذهبی از عوامل موثر توسعه روابط دو کشور بوده است.

خاندوزی ادامه داد، ایران تمامی پشتیبانی خود برای "عراق یکپارچه" را به‌کار گرفته است.

وزیر اقتصاد گفت: افزایش 20 درصدی تجارت ایران و عراق در یازده ماه گذشته و رفت و آمد بیش از 7 میلیون نفر به عنوان مسافر و زائر نشانه هایی از توسعه بیش از پیش روابط اقتصادی دو کشور است.

خاندوزی تاکید کرد، دیپلماسی همسایگی دولت سیزدهم و سیاست دولت اقای سودانی نخست وزیر محترم دولت عراق اشتراکاتی زیادی دارد، بر این اساس امیدواریم گامهایی که در گذشته باید برداشته میشد با سرعت بیشتر و زمان کوتاه تر برداشته شود.

وزیر اقتصاد کشورمان گفت: ایران از بازگشت عراق به جایگاه منطقه ای خود حمایت می‌کند و از نقش آفرینی این کشور در مذاکرات منطقه ای تشکر و قدردانی میکنیم.

کدخبر: 877191 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟