فشار نمایندگان مجلس برای «ابطال انتخابات اتاق بازرگانی» / مواضع حسین سلاح ورزی در پاییز سال گذشته

به گزارش رکنا به نقل از تسنیم، سید غنی نظری عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات اتاق بازرگانی ایران ، گفت: با توجه به محرز بودن نقض قوانین در برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی، این موضوع درجلسات هفته آینده کمیسیون اقتصادی بررسی خواهد شد.

وی افزود: جمعی از نمایندگان پیشنهاد اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس جهت بررسی کامل محورهای نقض قانون در جریان برگزاری انتخابات اتاق، بازرگانی ایران را مطرح کرده‌اند که به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه شده که در جلسات هفته ‌آتی کمیسیون این درخواست بررسی خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در توضیح محورهای درخواست اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس درباره انتخابات اتاق بازرگانی ایران، بیان کرد:عدم رعایت قوانین مربوط به تایید صلاحیت‌ها ، نقض دو دوره‌ای و چند دوره‌ای، وضعیت احراز اعضا برای حضور در انتخابات و ... از جمله مهمتری محورهای این درخواست است.

طبق ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس هرگاه حداقل ده‌ تن از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.

کمیسیون حداکثر ظرف مدت ده ‌روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

تبصره 1- چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه‌قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.

حسین سلاح‌ورزی که در فتنه 1401 مواضع تندی در حمایت از براندازان جمهوری اسلامی داشته، رئیس اتاق بازرگانی و عضو مهمترین شوراهای عالی نظام شده است. حال این سوال مطرح می شود که آیا دستگاه‌های امنیتی و نظارتی کشور منافع ملی را شوخی گرفته‌اند؟

انتخاب سلاح ورزی به عنوان رئیس اتاق بازرگانی در حالی بوده که حراست وزارت صمت صلاحیت وی را برای پست ریاست اتاق بازرگانی ایران تایید نکرده و در این باره مکاتبه رسمی هم صورت گرفته است.

سلاح‌ورزی در حالی به عنوان رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران انتخاب شد که در ماههای گذشته موضع گیریهای وی در فضای مجازی علیه مواضع رسمی جمهوری اسلامی و در راستای بلندگوهای تبلیغاتی دشمنان ایران یعنی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی حواشی زیادی به همراه داشته است. نمی شود همزمان هم عضو مهمترین شوراهای عالی تصمیم سازی برای جمهوری اسلامی بود و هم در راستای براندازان جمهوری اسلامی شعار داد.

متن نامه‌ای که به امضای حدود ۳۰ نفر از نمایندگان رسیده به این شرح است:

"احتراماً با توجه به گزارش واصله در خصوص انتخابات اخیر اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران لازم است دستور فرمایید با فوریت موضوع بررسی در صورت صحت گزارش و نسبت به ابطال انتخابات اتاق بازرگانی اقدامات شایسته به عمل آید.

در این انتخابات برخلاف قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس مصوب تاریخ ۱٤۰۱/۰۷/۱۰ مجلس شورای اسلامی عمل شده است مطابق شرایط مندرج در این قانون ریاست اتاق بازرگانی جزو مشاغل مهم و حساس محسوب می‌گردد و نهادهای نظارتی یک ماه فرصت دارند تا در خصوص صلاحیت نامزدها اعلام نظر کنند. لکن طبق گزارش مستند عدم صلاحیت فرد منتخب به صورت کتبی به اتاق بازرگانی از سوی مراجع قانونی اعلام گردیده و ایشان علیرغم رد صلاحیت در انتخابات شرکت نموده است."

انتخابات اتاق بازرگانی

کدخبر: 902630 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟