رکوردشکنی مصرف برق با ثبت مصرف بیش از ۷۱ هزار مگاواتی در روز جاری

به گزارش رکنا، از شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصطفی رجبی مشهدی اعلام کرد: نصاب جدید مصرف برق کشور ۷۱ هزارو ۴۸۶ مگاوات ثبت شد که در تاریخ صنعت برق کشور بی‌سابقه بود.

وی صبح امروز با اشاره به افزایش چشمگیر دما در اکثر نقاط کشور و پیش بینی مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور اعلام کرده بود: مصرف برق کشور امروز به بالاتر از ۷۰ هزار مگاوات خواهد رسید.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه میزان مصرف برق کشور در روز مشابه سال گذشته ۶۳ هزارو ۴۴۵ مگاوات بوده گفت: مصرف برق در کشور هشت هزار مگاوات افزایش یافته است.

رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه در هفته پیش رو تداوم گرما، افزایش مصرف برق و فشار مضاعف به نیروگاه‌ها و شبکه برق کشور را موجب خواهد شد از همه هموطنان به خصوص پرمصرف‌ها درخواست کرد جهت تامین برق مطمئن و پایدار برای همه مشترکان در ساعت های اوج مصرف که از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ است از استفاده وسایل برقی پرمصرف اجتناب کنند.

وی ادامه داد: همچنین برای سپری شدن باقیمانده روزهای گرم تابستان دمای کولرهای گازی خود را روی عدد ۲۴ تنظیم و یا از دور کند کولرهای آبی استفاده کرده و از روشنایی طبیعی در ساعت اوج مصرف روز بهره برداری کنند.

وزیر نیرو هم صبح امروز پیش بینی کرده بود مصرف برق در هفته جاری رکوردهای جدیدی داشته باشد.

ایرنا

کدخبر: 907448 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟