مردم تا کی باید تاوان خودروهای بی کیفیت با قیمت‌های نجومی را بپردازند/ خانه دار شدن مردم در حد آرزو است

به گزارش رکنا به نقل از خانه ملت، اصغر سلیمی در جلسه علنی امروز( یکشنبه ) در نطق میان دستور خود گفت: هتک حرمت ساحت قدسی قرآن کریم را محکوم می کنم؛ باید اقدام قاطع علیه حامیان و مرتکبان این جنایت انجام شود.

وی با بیان اینکه مسئله اصلی کشور اقتصاد، اشتغال و معیشت مردم است، افزود: انتخاب مدیران متخصص، متعهد و با تجربه تاثیر بالایی در حل مشکلات مردم دارد اما آیا رئیس جمهور در انتخاب مدیران ملاک و معیار قانونی را رعایت کرده و می داند اگر مدیری پله های ترقی و تخصص لازم را طی نکرده چه خسارت هایی را به بار می آورد؟ مراقب باشید افرادی که به دنبال پر کردن رزومه های خود هستند صندلی ها را اشغال نکنند؛ دیگر فرصت آزمون و خطا نیست.

سلیمی با انتقاد از وضعیت بازار گفت: قیمت اقلام ضروری مردم ماهانه بالا می رود ولی حقوق کارگر و کارمند تغییری نمی کند. کالاها با دلار بالا می رود ولی با پایین آمدن نرخ ارز خبری از کاهش قیمت ها نیست.

وی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا کی مردم باید تاوان خودروهای بی کیفیت با قیمت های نجومی را بپردازند آیا وقت آن نرسیده این دو خودروساز بزرگ به بخش خصوصی واگذار شود؟ قرار بود سال گذشته ۷۰ هزار خودرو وارد شود که نشد؛ انقدر هم  برای واردات خودروهای کارکرده عوارض و مالیات وضع نکنید که برای مردم دست نیافتنی باشد.

خانه دار شدن مردم در حد آرزو است

سلیمی با بیان اینکه خانه دار شدن مردم در حد آرزو است، افزود: اگر کارمندان و کارگران تمام حقوقشان را بدهند به سختی می‌توانند خانه ای اجاره کنند. قرار بود سالی یک میلیون مسکن ساخته شود که حتی اگر همه هزینه ساخت را وام دهند چه کسی توانایی بازپرداخت اقساط چند میلیونی را دارد؟ آیا می دانید هنوز بعد از دو سال در اکثر شهرها آجر روی آجر گذاشته نشده است؟

سلیمی اضافه کرد: آقای رئیس جمهور فرمودید یک میلیون شغل در سال ایجاد شده اما انگار سمیرم فراموش شده چون ۶ ماه از سال گذشته و هیچگونه اشتغالی در سمیرم نیست. حتی یک کارخانه ای که ۵۰۰ یا هزار جوان را مشغول کند وجود ندارد به نظر شما جوانی که کار ندارد، خانه و سرگرمی خاصی ندارد چگونه باید زندگی و تشکیل خانواده بدهد؟ تا کی بر سفره پدر کشاورز و کارگر خود بنشیند، ما تا کی باید چوب به اصطلاح برخوردار بودن اصفهان بودن را بخوریم؟ نگاه مردم به دستور صریح و فوری شما برای ایجاد اشتغالزایی دائم در سمیرم است.

وی با بیان اینکه امسال سرمازدگی ثمر باغات سیب سمیرم را نابود کرد، گفت: کشاورزی که کمرش زیر افزایش نجومی قیمت کود، سم و آب کشاورزی خم شده چگونه باید هزینه زندگی خود، فرزندان و حفظ باغات بی ثمر خود را بپردازد؟ کشاورزی که امسال به نان شب محتاج شده نه تنها بانک کشاورزی پرداخت وام را محدود کرده حتی به قانون استمهال وام ها هم عمل نمی کند. امسال سال سخت کشاورزان سمیرمی است، به داد آنها برسید.

نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت آب در سمیرم گفت:  مردم توان پرداخت قبض های نجومی  گاز را ندارند، قبض ها و تعرفه ها را اصلاح کنید.

کدخبر: 911980 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟