پیگیری دستور رئیس جمهور مبنی بر حل مشکلات کارخانه قند قهستان

جواد قناعت، پنجشنبه شب، ۱۶ شهریور در جلسه بررسی مشکلات کارخانه قند قهستان اظهار کرد: کارخانه قند قهستان در دهه ۴۰ در شهرستان مرزی درمیان راه‌اندازی شده و می‌توان گفت که پیرترین صنعت خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته در جریان سفر رئیس جمهور به درمیان، مردم شهرستان درخواست راه‌اندازی مجدد این کارخانه را داشتند، بیان کرد: در این سفر رئیس جمهور دستور پیگیری و حل مسائل این کارخانه را برای راه‌اندازی مجدد صادر کرد.

استاندار تصریح کرد: سرمایه‌گذار این کارخانه درخواست تسهیلات بانکی برای تأمین شکر و خرید چغندرقند دارد که این موضوع در کارگروه رفع موانع تولید استان پیگیری می‌شود.

قناعت افزود: در خصوص تأمین مواد اولیه این کارخانه از جمله چغندرقند هم می‌شود با تعامل با تجار و کشاورزان افغانستان از طریق کشت فراسرزمینی چغندرقند مورد نیاز آن تأمین شود، البته چغندرقند تولیدی استان نیز در اختیار کارخانه گذاشته می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه عزم و اراده سرمایه‌گذار در راه‌اندازی مجدد این کارخانه در کنار همراهی دولت و مسئولان هم خیلی مهم است، خاطرنشان کرد: ما نیز همراهی لازم را در خصوص اتصال این کارخانه با سرمایه گذارانی که در زمینه تأمین شکر خام در کشور توانمند هستند را خواهیم داشت.

رئیس جمهور همزمان با اربعین حسینی در جمع مردم شهرستان در میان گفته بود: برای مسئله اشتغال امکاناتی در شهرستان وجود دارد که باید فعال شود، کارخانه سیمان فعال است و تجهیزات کارخانه قند هم تامین شده، اما مسئله تولید است. چرا که به خاطر کمبود نزولات آسمانی مشکل تولید چغندر قند وجود دارد که تلاش می‌کنیم با همت مسئولان استانی این کارخانه تعطیل نباشد و راه‌اندازی شود.

منبع: ایسنا

کدخبر: 926710 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟