عملکرد ضعیف وزارت راه و شهرسازی در پروژه های مسکن ملی هشتگرد / پس از 2 سال فقط یک گودال؟! + تصاویر

به گزارش رکنا، پس از گزارش رکنا با عنوان "اینجا قبرستان نیست مسکن ملی هشتگرد است!" که به مشکل برخی پروژه های طرح نهضت ملی مسکن هشتگرد (مهستان) پرداخته بود، هنوز آمار دقیقی از این پروژه ها از سوی وزارت راه و شهرسازی منتشر نشده است و متقاضیان این واحدها همچنان سردرگم هستند.

پس از گذشت حدود سه سال از زمان ثبت نام پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید هشتگرد و اخذ آورده های مردم، نه تنها برخلاف وعده داده شده، واحدها دو ساله تحویل نشد بلکه حتی برخی پروژه ها در مرحله آماده سازی زمین، خاکبرداری و فونداسیون متوقف مانده و هیچ خبری از پیشرفت نیست.

پس از 16 سال هنوز ساخت و تحویل پروژه های مسکن مهر به اتمام نرسیده که پروژه های نیمه کاره طرح نهضت ملی مسکن نیز به آن افزوده شده است و هم اکنون به سرنوشت واحدهای ناتمام مسکن مهر دچار شده اند. واحدهایی که نه تنها فاقد زیرساخت های ضروری و مناسب همچون حمل و نقل، جاده مناسب، بیمارستان، مدرسه، امکانات رفاهی و تفریحی، کلانتری و ... است بلکه مشخص نیست حتی همان واحدهای خام بدون زیرساخت، چه زمانی به دست مردم می رسد.

طبق گفته وزیر راه و شهرسازی، در شهرهای جدید حدود 60 هزار واحد مسکونی مهر باقی مانده که از این تعداد 30 هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شد و 12 هزار واحد دیگر نیز تا پایان سال تحویل داده خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید نیز گفت: از 4 میلیون واحد مسکونی تعهد دولت، 600 هزار واحد مسکونی توسط شرکت عمران ساخته می‌شود که هم اینک 120 هزار واحد در دست ساخت است. در مجموع در طرح نهضت ملی مسکن 300 هزار نفر ثبت‌ نام کردند که از این میزان ثبت نامی 177 هزار نفر واجد شرایط شدند و عملیات ساخت 120 هزار واحد در حال انجام است.

بر اساس اعلام شرکت عمران شهرهای جدید، واحدهای مسکونی آماده افتتاح شامل ۲۰ هزار و ۲۴۸ واحد است که بخشی از آنها به میزان ۱۹ هزار و ۲۲۱ واحد از واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر است که در این دولت تکمیل شده و تحویل متقاضیان خواهد شد و به میزان یک‌ هزار و ۲۷ واحد نیز از واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن است که در شهرهای جدید افتتاح می‌ شود.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، جزئیات افتتاح‌های مسکن بدین شرح است: شهر جدید اندیشه ۹۸۱ واحد نهضت ملی مسکن، شهر جدید پردیس ۱۰ هزار واحد مسکونی مهر و ۴۶ واحد نهضت ملی مسکن، شهر جدید پرند ۲ هزار و ۸۰۳ واحد مسکونی مهر، شهر جدید بینالود ۵۹۵ واحد مسکن مهر، شهر جدید مهستان یک‌هزار و ۴۷۲ واحد مسکن مهر، شهر جدید گلبهار ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مهر، شهر جدید رامین ۳۹۶ واحد مسکونی مهر، شهر جدید سهند ۴۴۱ واحد مسکن مهر، شهر جدید رامشار ۵۰۴ واحد مسکن مهر، شهر جدید صدرا ۶۸ واحد مسکن مهر، شهر جدید مجلسی ۲۱۲ واحد مسکن مهر و شهر جدید ایوانکی ۳۳۰ واحد مسکن مهر.

این در حالی است که هیچ آمار روشنی از ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن هشتگرد در دست نیست و مشخص نیست پروژه ها در چه مرحله ای هستند و در شرایطی که پروژه های مسکن مهر پس از گذشت 5 دولت هنوز تکمیل نشده است، پرسش این است که پروژه های مسکن ملی چه زمانی تکمیل می شود؟

مخاطبان یکی از پروژه های شهر هشتگرد به رکنا چه گفتند؟

یکی از مخاطبان رکنا که متقاضی پروژه مجتمع اطلس هشتگرد با 460 عضو است، با ارسال تعدادی عکس نوشت: این تصاویر آخرین وضعیت پروژه اطلس طرح نهضت مسکن ملی به آدرس مهستان (هشتگرد)، فاز 7، انتهای بلوار امام رضا است. ما سال 1400 ثبت نام کردیم و دو سال و نیم گذشته است و این وضعیت پروژه است.

مخاطب دیگر نیز با ارسال عکس های دیگر نوشت: این تصاویر آخرین وضعیت پروژه اطلس افلاک بنا زاگرس به تاریخ 6 مهر ماه 1402 است. پیمانکار این پروژه در تاریخ 10 تیر ماه حدود 35 میلیون تومان از حساب ما برداشت کرده است اما مشاهده می کنید که هنوز حتی مرحله خاکبرداری هم تکمیل نشده است.

کسر پول از متقاضیان پروژه ملی اطلس هشتگرد

این مخاطب در ادامه گفت: فعلا پیامک جدید برای واریز پول ارسال نکرده اند و آخرین واریزی ما 40 میلیون تومان در سال گذشته بوده است.

مخاطب دیگر در این خصوص گفت: واقعا این دور از انصاف است که هیچ کاری انجام نشده و در حال خاک برداری هستند، پول ما را برداشت کرده اند. این چه نوع حمایتی است؟

شرکت افلاک بنا زاگرس نوشته است: از صبر و شکیبایی شما شهروندان محترم در اجرای پروژه های طرح مسکن ملی سپاسگزاریم اما باید به این شرکت گفت: کدام اجرای پروژه؟ بعد از دو سال هنوز مرحله خاکبرداری هم تمام نشده است!

پروژه اطلس طرح نهضت ملی مسکن هشتگرد

پروژه اطلس طرح نهضت ملی مسکن هشتگرد

پروژه اطلس طرح نهضت ملی مسکن هشتگرد

پروژه اطلس طرح نهضت ملی مسکن هشتگرد

پروژه اطلس طرح نهضت ملی مسکن هشتگرد

پروژه اطلس طرح نهضت ملی مسکن هشتگرد

پروژه اطلس طرح نهضت ملی مسکن هشتگرد

پروژه اطلس طرح نهضت ملی مسکن هشتگرد

پروژه اطلس طرح نهضت ملی مسکن هشتگرد

کدخبر: 932694 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر: اصغر آزاددل سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟