نتایج قرعه کشی خودروهای وارداتی 1402

به گزارش رکنا،اطلاع از زمان اعلام نتایج قرعه کشی خودروهای وارداتی 1402 بسیار اهمیت دارد. افرادی که در این طرح شرکت کرده‌اند، می‌توانند برای مشاهده نتایج خودروهای وارداتی از طریق سامانه saleauto.ir اقدام کنند. برای نام‌نویسی در طرح خودروهای وارداتی متقاضیان باید در مورد مقرر در سامانه یکپارچه فروش خوروهای وارداتی مراحلی را طی کرده تا بتوانند مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل نمایند. پس از انجام مراحل اسم‌نویسی باید منتظر اعلام نتایج قرعه کشی خودورهای وارداتی بمانند.

آخرین تاریخ قرعه کشی خودروهای وارداتی، در اسفند ماه 1401 بود و نتایج برندگان این طرح در تاریخ 24 اسفند اعلام شد. در سال جاری بسیاری از افراد منتظر اعلام نتایج این طرح بودند که در حال حاضر با اعلام نتایج می‌توانند برای مشاهده نتایج خودروهای وارداتی 1402 از طریق سامانه مذکور اقدام کنند. از آنجا که ممکن است افرادی باشند که با نحوه مشاهده نتایج قرعه کشی خودروهای وارداتی آشنایی ندارند، در ادامه این مطلب بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

تاریخ اعلام نتایج قرعه کشی خودروهای وارداتی 1402

اطلاع از زمان اعلام نتایج قرعه کشی خودروهای وارداتی بسیار اهمیت دارد، چراکه پس از مشاهده نتایج خودروهای وارداتی 1402، افراد متقاضی که در این طرح برنده شده‌اند، باید برای انجام مراحل بعدی اقدامات لازم را انجام دهند. مشتریانی که مایل به خرید خوردوهای وارداتی هستند، در زمان تعیین شده امکان نام‌نویسی برای آنها فراهم است و در تاریخ‌های اعلام شده از سوی وزارت صمت می‌توانند مراحل اسم‌نویسی خود زا تکمیل کنند.

نتایج قرعه کشی خودروهای وارداتی از طریق سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی به آدرس saleauto.ir در دسترس مشتریان قرار گرفته است و پیش از این نیز شرکت کنندگان در طرح برای پیگیری وضعیت خود می‌توانستند از طریق همین سامانه اقدام کنند. در حال حاضر شرکت کنندگانی که مایل به مشاهده نتایج قرعه کشی خودروهای وارداتی هستند و می‌خواهند بدانند که در این طرح قبول شده‌اند یا نه، می‌توانند با ورود به درگاه سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی به نشانی saleauto.ir برای مشاهده وضعیت خود اقدام کنند. در سال گذشته نیز نتایج قرعه کشی در تاریخ 24 اسفند ماه اعلام شد و افراد می‌توانستند با ورود به پنل کاربری خود نتایج قرعه کشی را مشاهده کنند. در ادامه به سامانه مشاهده نتایج خودروهای وارداتی و نحوه مشاهده وضعیت افراد متقاضی این طرح اشاره می‌کنیم.

سامانه مشاهده نتایج خودروهای وارداتی 1402

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های خودورسازی که طرح پیش فروش خودرو را راه اندازی کرده‌اند، برای سهولت دسترسی به خدمات و کاهش مراجعات حضوری مشتریان، سامانه‌های ثبت‌نام آنلای را ابجاد کره‌اند. سامانه یکپارچه فروش خودورهای وارداتی نیز از سوی وزارت صمت برای انجام فرایند ثبت‌نام و همچنین تکمیل مراحل نوبت دهی ایجاد شده تا مشتریان شانس برنده شدن در قرعه کشی را داشته باشند. از این رو در حال حاضر افراد متقاضی خرید خودورهای وارداتی می‌توانند از طریق سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی به نشانی saleauto.ir برای مشاهده نتایج قرعه کشی خودروهای وارداتی در زمان اعلام شده اقدام کنند.

بعلاوه در سامانه مشاهده نتایج خودروهای وارداتی اطلاعیه‌ها و اخبار مربوط شرایط شرکت در طرح و نتایج قرعه کشی منتشر می‌شود و توضیحاتی در ارتباط با خدمات سامانه و زمان تحویل خودرو نیز در آن ارائه شده است. استفاده از بخش‌های مختلف این سایت بسیار آن است و همه افراد می‌توانند با ورود کد ملی خود وارد حساب کاربری شده و به قسمت‌های مختلف سامانه saleauto.ir دسترسی داشته باشند.

در بخش اصلی سامانه saleauto.ir دو گزینه ثبت‌نام و ورود وجود دارد تا مشتریان که قبلاً عضو نشده‌اند به راحتی بتوانند مراحل نام‌نویسی خود را تکمیل کرده و  در ادامه نام کاربری و رمز عبور به انها اختصاص یابد. با در اختیار داشتن نام کاربری همه متقاضیان دارای حساب کاربری شخصی خواند شد و می‌توانند در این بخش مراحل ثبت و پیگیری درخواست‌های خود را انجام دهند تا در زمان اعلام نتایج قرعه کشی 1402 بتوانند برای مشاهده نتایج قرعه کشی خودروهای وارداتی اقدام کنند و مراحل بعدی دریافت خودرو را انجام دهند.

قابل ذکر است در در سامانه مشاهده نتایج قرعه کشی خودروهای وارداتی، بخش برای بانک‌ها در نظر گرفته شده و افراد می‌توانند به اطلاعات مربوط به بانک‌های عامل دسترسی داشته باشند. تا اینجا سامانه مشاهده نتایج قرعه کشی خودروهای وارداتی را معرفی کردیم، اما در ادامه لازم است در مورد چگونگی دسترسی به نتایج و مشاهده وضعیت قبولی در طرح توضیح دهیم.

نحوه مشاهده نتایج قرعه کشی خودروهای وارداتی 1402

بسیاری از مشتریان درمورد نحوه مشاهده نتایج خودروهای وارداتی 1402 سؤال دارند. در حال حاضر نتایج قرعه کشی خودورهای وارداتی 1402 اعلام نشده است. اما به محض اعلام نتایج افراد باید مراحل پیگیری وضعیت خود را انجام دهند تا از قبولی یا عدم قبولی در طرح مطلع شوند. مشاهده نتایج خودروهای وارداتی دارای 3 مرحل است که با ورود به سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، می‌توانید به راهنمای مشاهده نتایج دسترسی داشته باشید. در ادامه این مراحل ذکر شده است.

مرحله نوبت دهی جهت دریافت خودرو وارداتی

مشتریان ابتدا باید برای دریافت نوبت، اطلاعات حساب وکالتی خود را در سامانه درج کرده و مبلغ 5 میلیارد ریال را در حساب خود به شکل بلوکه نگه دارند. حساب وکالتی باید بین فرد و سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان در یکی از بانک‌های عامل معتبر افتتاح شده و وجه تعیین شده به این حساب واریز شود.

با افتتاح این حساب، متقاضیان می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده از سوی وزارت صمت، به سامانه saleauto.ir مراجعه کرده و برای ثبت درخواست خود اقدام کنند. لازم به ذکر است که مشتریانی که مراحل ثبت‌نام را کامل کرده‌اند، باید بدانند که تکمیل کردن افتتاح حساب وکلتی بانک پارسیان ، ملی و… و نام‌نویسی در سامانه مذکور هسچگونه مسئولیتی در ارتباط با تخصیص خودرو به مشتری ایجاد نخواهد کرد و افتتاح این حساب صرفاً جهت دریافت نوبت است.

مرحله تخصیص خودرو برحسب تعداد خودروهای وارداتی

در مرحله بعد، واردکنندگان خودورهای وارداتی فهرستی از محصولات را اعلام خواهند کرد و براساس ثبت شده از میان افرادی که امتیاز بالاتری در نوبت دهی دارند، به عنوان برنده طرح اعلام خواهند شد. افراد برگزیده باید ادامه مراحل مربوط به پرداخت کردن وجه خودرو، عقد قرارداد را تکمیل کرده و برای دریافت خودرو منتظر باشند. قابل توجه افرادی که دارای نوبت هستند؛ چنانچه این افراد از میان لیست خودروهای اعلام شده یکی را انتخاب نکنند، نوبت آنها برای شرکت در مراحل بعدی حفظ می‌شود و می‌توانند در زمان‌های دیگر خودرو مد نظر خود را انتخاب کنند.

مراحل پس از اعلام نتایج قرعه کشی خودروهای وارداتی 1402

تا اینجا در ارتباط با نحوه مشاهده نتایج قرعه کشی خودروهای وارداتی 1402 در سامانه یکپارچه خوردروهای وارداتی توضیح دادیم. پس از اینکه نتایج قرعه کشی طرح خودروهای وارداتی اعلام شد، افرادی جزو برنده شدگان هستند، باید برای تحویل خودرو اقدام کنند. برای تحویل خودورهای وارداتی مشتریان باید مراحلی را طی کنند.

به این منظور افرادی که در مراحل ثبت‌نامی، عقد قرارداد را انجام داده‌اند، باید در تاریخ اعلام شده توسط شرکت‌های حاضر در طرح، برای دریافت خودروی خارجی خود اقدام کنند. همانطور که در بخش قبل اشاره شد دریافت خودروهای وارداتی با طی کردن 3 مرحله امکان پذیر است که مرحله آخر مربوط به تاریخ تحویل و قوانین و شرایط دریافت خودرو است.

مرحله تحویل دادن خودروهای وارداتی چند مرحله دارد که همه برندگان طرح باید این مراحل را طی کنند. یکی از موضوعات مهم در مرحله دریافت خودرو، پرداخت هزینه خودرو است که در 3 مرحله از مشتری دریافت می‌شود.

بخش اول پرداخت هزینه خودرو خارجی، در زمان ثبت‌نام و افتتاح حساب وکالتی به صورت علی‌الحساب، در حساب فرد بلوکه خواهد شد و تا مرحله دوم، همه هزینه خودرو از تاریخ عقد قراداد تا ورود به گمرک از فرد دریافت می‌گردد. آخرین مرحله نیز مختص پرداخت هزینه‌های خرید خورو وارداتی از جمله هزینه عوارض و حق گمرک، مالیات، شماره‌گذاری ماشین خواهد بود که مشتری موظف به پرداخت این مبالغ جهت دریافت خودرو هستند.

لازم به ذکر است که همه مراحل تحویل خودروهای خارجی برای افرادی که نوبت دارند و در هنگام اعلام نتایج قرعه کشی خودروهای وارداتی، قرارداد بسته اند، یکسان می‌باشد. در زمان منعقد کردن قرارداد، مدت زمان تحویل خودرو و پرداخت مابه‌التفاوت مبلغ خودرو اعلام خواهد شد و تا زمان اعلام رسمی، افراد نمی‌توانند نسبت به تحویل خودرو هیچ نوع اعتراضی داشته باشند.

مشتریان خودروهای وارداتی در انتظار تعیین تکلیف

براساس گزارش خبرگزاری صداوسیمای جمهوری اسلامی، اولین مرحله فروش خودرو‌های وارداتی در اسفند ۱۴۰۱ برگزار گردید. متقاضیان جهت خرید خودرو‌های وارداتی در طرح ایجاد شده، علاوه بر داشتن ضوابط شرکت در قرعه‌کشی خودرو‌های داخلی از جمله برخورداری از گواهینامه، عدم داشتن پلاک فعال و …، باید مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی خود مسدود نمایند. به دلیل وجه بالای بوکه شده، بسیاری در ارتباط با مسدود بودن مبلغ واریزی به وجه به مدت نامشخص گلایه داشته و از مسئولان وزارت صمت درخواست رسیدگی کرده‌اند.

اعتراض به نتایج قرعه کشی طرح خودورهای وارداتی

س از به پایان رسیدن مهلت ثبت‌نام واردات خودرو، با پالایش‌های صورت گرفته، بین ۳۴ هزار نفر قرعه کشی خودورهای وارداتی انجام شد. به گزارش مشرقف تعداد زیادی از متقاضیان به علت اشتباه بانک‌ها یا اشتباه خود فرد نتوانسته‌اند حساب وکالتی ایجاد کنند و برخی از افراد هم پول واریز کردند، اما در سایت مراحل ثبت‌نام را انجام ندادند. برای ثبت اعتراض مشتریان می‌توانند درخواست خود را به شماره ۱۲۴ ابلاغ کنند و یا به شکل مکتوب به دبیرخانه وزارت صمت یا سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تحویل دهند.

مشورت

 

 

 

 

کدخبر: 938894 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟