آب چالوس تامین شد/ دو منطقه غرب مازندران همچنان مشکل آب دارند

شب گذشته باران سیل آسا در نوشهر و چالوس موجب جاری شدن سیل، زیر آب رفتن سد ذوات چالوس، آبگرفتگی منازل، قطعی آنتن‌های تلفن همراه و آب گرفتگی معابر شد.

شدت بارش‌های سیل‌آسا به حدی بود که شهرهای نوشهر و چالوس در بازه زمانی حدود 6 ساعت، شاهد 99 میلیمتر بارش بودند و در مناطق غربی استان، 110 میلیمتر بارش ثبت شد.

در پی بروز سیلاب و آبگرفتگی، تأمین آب بخش‌هایی از شهرستان چالوس با مشکلاتی مواجه شد که تلاش و فعالیت شبانه متخصصان آب و فاضلاب استان مازندران را برای رفع مشکلات در پی داشت و این فعالیت، همچنان ادامه دارد.

سید اعتضاد مقیمی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در ارتباط  با خسارت وارد شده بر اثر وقوع سیلاب در غرب مازندران، گفت: در حال حاضر در دو منطقه مشکل برای تامین آب وجود دارد که همکاران در حال برطرف کردن مشکلات پیش آمده هستند، به طوری که تامین آب منطقه چالوس اکنون بر طرف شده است.

وی ادامه داد: در کلارآباد با مشکل افت فشار مواجه هستیم، به این علت که یکی از لوله‌های انتقال آب را آب برده و یک لوله فلزی دیگر شکسته شده است، اما با توجه به حضور  اکیپ‌های عملیاتی تا عصر امروز (یکشنبه) مشکل تامین آب حل خواهد شد.

مقیمی در ارتباط با مشکل تامین آب منطقه بندپی شرقی روستای امیرده در شهر بابل، یادآور شد: در این منطقه به علت جانمایی در دو طرف رودخانه،  80 خانواده هم اکنون با مشکل  بی‌آبی مواجه هستند که تا ظهر مشکل آب این منطقه نیز حل خواهد شد.

مقیمی با بیان اینکه با توجه به هشدار سازمان هواشناسی به استان‌های مربوط، همکاران در حالت آماده باش قرار گرفتند تا اگر اتفاقی رخ داد در سریع ترین زمان ممکن برطرف کنند، گفت: همچنین آمادگی کامل وجود دارد و فراخوان لازم به نیروهای عملیاتی صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با اشاره به اکیپ‌های آماده باش در مناطق مختلف، گفت: در تمام امور عملیاتی متناسب با حوزه تحت پوشش به اکیپ ها فراخوان داده شده و به پیمانکاران نیز اعلام آماده باش شده است.

همچنین، طبق گفته مدیرکل بحران استانداری مازندران، احتمال سیلابی‌ شدن رودخانه‌های مازندران همچنان وجود دارد.

منبع: تسنیم

کدخبر: 943408 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟