آمار عجیب تعداد مستاجران از زبان وزیر راه / نیمی از مستاجران به حساب نیامدند!

به گزارش رکنا، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی امروز سه شنبه 30 آبان ماه 1402 با بیان اینکه یک چهارم جمعیت کشور مستأجر هستند، گفت: طبق آمار بانک مرکزی، نرخ تورم نقطه به نقطه در آبان 1.5 درصد کاهش داشت و رشد معاملات مسکن نیز حدود 3 تا 4 درصد افزایش یافت. اینها نوید خوبی در بخش مسکن است اما همچنان سهم اجاره در سبد خانوار بالاست که باید تلاش کنیم تا با تولید و عرضه مسکن این سهم را در سبد خانوار کم کنیم.

51 درصد جمعیت کل کشور مستاجر هستند

در حالی وزیر راه و شهرسازی از آمار 25 درصدی مستاجران در کشور خبر داده است که مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس روز یکشنبه 20 فروردین ماه 1402 درخصوص وضعیت مستاجران گفت: به طور متوسط در کشورمان 51 درصد جمعیت مستاجر هستند.

وی با اشاره به جمعیت مستاجران در کشورمان اظهار داشت: براساس آخرین گزارش‌ ها و سرشماری سال 1395 تعداد مستاجران در کشور 6.5 میلیون خانوار است که البته قاعدتا به این شکل است که در شهرهای بزرگ این آمار بالاتر می‌ رود و گفته می‌ شود بیش از 53 درصد از جمعیت تهران مستاجر هستند و در شهرهای کوچک‌ تر جمعیت مستاجران نرخ کمتری دارند اما به طور متوسط در کشورمان 51 درصد جمعیت مستاجر هستند.

گفتنی است پدیده اختلاف آمار بین نهادها و سازمان های مختلف از معضلات همیشگی کشور بوده است. هر سازمان و نهادی آمار متفاوتی را اعلام می کند که نه تنها با دیگر سازمان ها متفاوت است بلکه با واقعیت و زندگی مردم نیز فاصله بسیار دارد. مساله ای که حتی در سطح برنامه ریزی های کلان نیز تاثیر منفی به همراه دارد.

کدخبر: 948422 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر: اصغر آزاددل
آیا این خبر مفید بود؟