تخفیف 40 درصدی برای معاینه فنی این خودروها + جزییات

به گزارش رکنا، حسن قاسم‌پور با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، ۶۰ تا ۸۰ درصد از آلودگی هوای کلانشهرها به دلیل وجود خودروها است و در این بین معاینه فنی اصولی و دقیق خودروها، نقش بسیار مهمی در کنترل آلودگی هوا ایفا می‌کند.

وی افزود: همه ساله در مناسبت‌های مرتبط با محیط زیست از جمله روز زمین پاک، هوای پاک، هفته محیط زیست و دیگر مناسبت‌ها با همکاری اتحادیه معاینه فنی خودرو، تخفیف هایی برای ارائه خدمات به مالکان خودرو پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: مراکز معاینه فنی در نقاط مختلف استان در راستای ایفای مسؤولیت‌های اجتماعی و عملی کردن سهم خود در کاهش آلودگی هوا روز شنبه ۳۰ دیماه امسال ۴۰ درصد تخفیف برای مراجعان به مراکز معاینه فنی ارائه می‌کند.

قاسم‌پور با اشاره به اهمیت اجرای قانون هوای پاک، خاطرنشان کرد: با تصویب این قانون برخی مشکلات و نواقصی که در قوانین پیشین وجود داشت رفع شده و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مرتبط، گام‌های مثبتی در جهت جلوگیری از آلودگی هوا در استان برداشته شود.

وی ادامه داد: بر اساس قانون هوای پاک دوره معافیت انجام معاینه فنی از زمان تولید برای وسایل نقلیه شخصی چهار سال تعیین شده است و معاینه فنی کلیه وسایل نقلیه موتوری الزامی بوده و هر سال باید انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: امسال شعار هفته هوای پاک با عنوان "هوای پاک، مسئول پاسخگو، شهروند مسئول" انتخاب شده است و تلاش می شود با اجرای برنامه‌های متنوع، اهمیت موضوع هوا و حفاظت از آن تبیین شود.

پایان پیام/۳۸۸۶/

کدخبر: 964906 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟