ایران خودرو در مقابل 128 هزار متقاضی پژو پارس کم آورد!

به گزارش رکنا، ایران خودرو تلاش می کند تا صف دریافت پژو پارس را به هر شکل ممکن کوتاه کند. براساس برآورد این خودروساز حدود 246 هزار دستگاه برای انواع پژو پارس در دور اول فروش خودرو از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودرو نام نویسی کردند اما به دلیل محدودیت مجوز تولید تنها تا پایان سال جاری، ایران خودرو نمی تواند به حدود 128 هزار نفر از متقاضیان پژو پارس تا پایان امسال تحویل دهد.

قائم مقام ایران خودرو گفت این خودروساز تنها می تواند حدود 118 هزار دستگاه انواع پژو پارس را تا پایان مدت مجوز فعلی از سازمان ملی استاندارد (پایان سال 1402) تولید کند.

اردشیر امینی ادامه داد این خودروساز آمادگی دارد تا تولید پژو پارس را تا زمان رفع تمام تعهدات در دستورکار قرار دهد.

 البته به گفته مقام مقام ایران خودرو این مساله منوط به صدور مجوز از مراجع ذی صلاح است.

آن طور که این مدیر می گوید ایران خودرویی ها مکاتبات خود را آغاز کرده اند و منتظر تعیین تکلیف از سوی آنها هستند.

چندی پیش رییس سازمان ملی استاندارد گفت ایران خودرو به دنبال تداوم تولید پژو پارس با وضعیت استانداردی فعلی است اما خط قرمز این سازمان ایمن بودن خودروهای تولیدی است و در این ارتباط با کسی شوخی ندارد.

بنابراین بعید است ایران خودرو بتواند از مسیر چانه زنی با سازمان ملی استاندارد به جایی برسد مگر اینکه از مراجع بالاتر به سازمان ملی استاندارد دستوراتی در ارتباط با همکاری با ایران خودرویی ها صادر شود.

ایران خودرویی ها سورن پلاس با موتور XU7P را به عنوان محصول جایگزین پژو پارس زیر نظر دارند و اگر نتوانند تولید پژو پارس را تحویل ثبت نام کنندگان دهند مجبور هستند 128 هزار دستگاه سورن پلاس با موتور XU7P را به متقاضیانی که برای آنها پژو پارس ندارند تحویل دهند.

ایران خودرویی ها امیدوارند بتوانند با 100 میلیون تومان وام بدون سود بخشی از تقاضای پژو پارس را از تحویل گرفتن این خودرو پشیمان کرده و محصول جایگزین را به آنها تحویل دهند

باید منتظر واکنش متقاضیان پژو پارس بود که ایران خودرو امکان واگذاری پژو پارس به آنها را در صورت تمدید نشدن مجوز ندارد، باشیم.

اقتصادنیوز

کدخبر: 974326 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟