احداث 4000 مگاوات نیروگاه برق‌ آبی جدید در کشور

به گزارش رکنا به نقل از وزارت نیرو ، ماشاالله تابع جماعت به تشریح برنامه‌های شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در راستای اجرا و توسعه طرح‌های جدید نیروگاه‌های برق آبی پرداخت و گفت: شرکت آب و نیرو تاکنون حدود 9000 مگاوات از ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی کشور یعنی معادل 73 درصد ایجاد کرده است و حدود 4000 مگاوات نیروگاه برق‌آبی در دست اجرا و حدود 1200 مگاوات در حال مطالعه دارد.

وی به برنامه‌ریزی برای توسعه نیروگاه‌های کوچک و متوسط اشاره کرد و افزود: در راستای توسعه نیروگاه‌های کوچک و متوسط با مشارکت بخش خصوصی و با استفاده از ظرفیت ماده 12 امکان ساخت 200 مگاوات نیروگاه برق‌آبی کوچک در بیش از 50 ساختگاه و 430 مگاوات نیروگاه‌های متوسط وجود دارد که امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی بتوان این نیروگاه‌ها را ایجاد کرد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در ادامه از آخرین وضعیت اورهال نیروگاه‌های برق‌آبی به منظور بهره‌برداری در تابستان سال آینده سخن به میان آورد و اظهار کرد: تمامی مراحل بازرسی نیروگاه‌های برق‌آبی شرکت آب نیرو انجام شده و یا در حال انجام است و به طور دقیق‌تر، بازرسی سالیانه نیروگاه سردشت پایان یافته و همه واحدها در مدار و آماده بکار است.

وی در همین زمینه تصریح کرد: در مورد نیروگاه گتوند  واحد 2 و 4 بازرسی سالانه تمام شده و واحدها آماده کار هستند و دو واحد دیگر تا پایان سال آماده می‌شود. در نیروگاه کارون 4  واحدهای 1 و 2 و 3 بازرسی سالانه انجام و واحدها آماده کارند و واحد 4 تا پایان سال آماده می‌شود.

تابع جماعت خاطرنشان کرد: در مورد داریان، بازرسی سالیانه پایان یافته و همه واحدها در مدار و آماده بکار هستند و در مورد سیمره هم سه واحد بازرسی سالانه اتمام یافته و آماده بکار است بر این اساس نیروگاه‌های برق‌آبی آمادگی دارند در تابستان سال 1403 با حداکثر ظرفیت در مدار قرار گیرند.

کدخبر: 975051 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟