بهره‌ برداری بخش دیگری از فاضلاب اهواز تا پایان سال

به گزارش رکنا به نقل از وزارت نیرو ، "علی‌اکبر محرابیان" در حاشیه افتتاح ۲۸ طرح آب و برق خوزستان، طرح جامع فاضلاب اهواز را از جمله طرح‌های بسیار مهم وزارت نیرو دانست و گفت: طول اتوبان‌های اهواز ۷۱ کیلومتر است که دو برابر این اتوبان‌ها شبکه فاضلاب در زیر شهر اهواز احداث شده و در واقع مشابه طرحی که بر روی زمین مشاهده می‌شود در زیر زمین اجرا شده است.

وی تصریح کرد: سرعت اجرای طرح جامع فاضلاب اهواز خوب بوده، اعتبارات خوبی هم اختصاص یافته و بخش‌های قابل توجهی از طرح جامع فاضلاب اهواز نیز اجرایی شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب اهواز در حال حاضر بخش قابل‌توجهی از شهر را تحت پوشش قرار می‌دهد، گفت: عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب دوم نیز در حال انجام است و حدود ۳۰ درصد پیشرفت دارد؛ مابقی شبکه نیز با سرعت در حال اجراست.

وی گفت: باوجود اینکه اجرای طرح‌های فاضلاب در کلان شهرها زمان‌بر است به قولمان برای اجرای طرح فاضلاب عمل کردیم ولی برای سرعت بخشیدن بیشتر برای اجرای طرح باید انسدادهای بیشتری ایجاد کنیم که منجر به ترافیک بیشتری می‌شود که طبیعتا ظرفیت ترافیک شهر اجازه نمی‌دهد.

محرابیان خاطرنشان کرد: با هماهنگی مسئولان استان برای اجرای این طرح برنامه‌ریزی می‌شود که تا پایان امسال بخش جدیدی از فاضلاب اهواز زیر بار رفته و به مرور  بهره‌برداری شود و رضایت مردم بیش از پیش حاصل شود.

وزیر نیرو اظهارکرد: مجبوریم متناسب با ظرفیت شهری سرعت اجرای طرح‌ها را تنظیم کنیم، با وجود موارد ذکر شده سرعت اجرای طرح جامع فاضلاب اهواز چشمگیر است.

محرابیان ادامه داد: پیش از این پنج جبهه کاری در طرح فاضلاب اهواز فعال بود که در سفر گذشته رییس جمهور این تعداد به ۱۵۴ کارگاه رسید و بیش از این شهر گنجایش نداشت.

وی از صبوری و همکاری مردم اهواز برای اجرای طرح جامع فاضلاب قدردانی و اظهار امیدواری کرد این طرح بزرگ به سرعت اجرا و بهره‌برداری شود.

وی گفت: در کنار طرح فاضلاب اهواز، طرح‌های فاضلاب خرمشهر و آبادان نیز با سرعت خوبی در حال اجراست.

وزیر نیرو به اجرای طرح‌های آبرسانی خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: رفع تنش‌های آبی و تامین آب وبرق پایدار بخش‌های شرب، کشاورزی و صنایع از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم است که در این راستا طرح‌های متعددی در نقاط مختلف کشور آغاز و یا به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به وضعیت آب کنونی خوزستان با زمان شروع دولت سیزدهم افزود: در شروع دولت با تنش‌های شدید آب در بخش‌های مختلف شرب و کشاورزی مواجه بودیم، اما اکنون با وجود کاهش نزولات جوی با مدیریت همکاران و اجرای پروژه‌های مختلف، ابرپروژه غدیر و دیگر پروژه‌هایی که امروز بهره‌ برداری شدند بخشی از این مطالبات جامه عمل پوشاند و بهره‌برداری شد.

وزیر نیرو ادامه داد: با وجود اقدامات انجام شده در میانه راه هستیم، طرح‌های دیگری نیز در دست اجراست که یکی از آنها طرح فدک برای آبرسانی به شمال شرق استان و شهرستان‌های ایذه، باغملک و رامهرمز است.

محرابیان اضافه کرد: بخشی از این طرح در پایین دست اجرا شده و بخش بالادست و انتقال آب از سد کارون سه تا ایذه در دستور کار است که شامل ۱۵ کیلومتر تونل و ۲۶ کیلومتر خط انتقال است و از حدود ۲ ماه پیش اجرای آن آغاز شده است.

وزیر نیرو گفت: امروز با حضور رییس جمهور، دستورهای ایشان و پشتیبانی‌هایی که خواهد شد مقرر شده پروژه تسریع شود و بتوانیم در کمترین زمان آن را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

کدخبر: 978896 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟