آبرسانی به 5000 روستا در سال 1402

به گزارش رکنا، هاشم امینی با بیان اینکه طرح جهاد آبرسانی از پروژه‌ های ویژه وزارت نیرو و تسریع در اتمام آن از تأکیدات مهم رئیس جمهوری برای تامین پایدار آب شرب و بهداشت روستاهای کشور است، بیان کرد: در فاز اول این طرح تا به امروز 10 هزار روستای دارای تنش آبی شناسایی شده که نزدیک به 50 درصد آنها یعنی 5000 روستا از نعمت آب شرب بهره‌مند شده‌اند.

امینی با اشاره به اینکه برای این طرح در فاز اول اعتباری معادل 50 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است گفت: اعتباری که تاکنون برای این طرح به تصویب رسیده 22 هزار میلیارد تومان بوده که 16هزار میلیارد از این اعتبار تخصیص یافته و هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از پیشرفت فیزیکی 46 درصدی این طرح خبر داد و اضافه کرد: مشارکت خیرین در طرح جهاد آبرسانی قابل توجه بوده، به صورتی که احداث تاسیسات آبرسانی 631 روستا از 5 هزار روستای یادشده توسط خیرین انجام شده است.

امینی با بیان اینکه مجمع خیرین آبرسان در 14 استان ثبت و تشکیل شده است، گفت: انعقاد تفاهم‌ نامه با خیرین و صنایع و نهادهای انقلابی برای مشارکت در  طرح آب‌رسانی به 2300 روستا تاکنون انجام شده است.

کدخبر: 979798 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟