مسکن ملی از متری 2.5 به 15 میلیون تومان رسید؟

به گزارش رکنا، آرش صیادی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در حاشیه بازدید رسانه‌ ها از پروژه‌ های طرح نهضت ملی مسکن شهر پرند، اظهار کرد: در دولت سیزدهم ساخت حدود 30 هزار واحد نهضت ملی مسکن آغاز شده است و ساخت حدود 3700 واحد اقدام ملی مسکن ابتدای سال 1400 و انتهای دولت دوازدهم آغاز شد.

صیادی گفت: حدود 4000 واحد مسکن شامل نهضت ملی مسکن، مسکن مهر و پروژه‌های مشارکتی از دهه فجر سال گذشته آماده افتتاح است، اما به دلیل عدم تامین زیرساخت ها از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان قابل واگذاری نیست. از این تعداد 1700 واحد نهضت ملی مسکن، 700 واحد مسکن مهر و مابقی پروژه‌ای مشارکتی است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی مسکن هزینه‌های اجرای تاسیسات آب، برق و فاضلاب باید یک سوم توسط وزارت نیرو، یک سوم توسط وزارت راه و یک سوم از سوی استانداری‌ها تامین شود که وزارت راه از محل منابع صندوق ملی مسکن این کار را انجام داده است.

وی درباره قیمت ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن بیان کرد: آورده متقاضیان این طرح 650 تا 700 میلیون تومان است و هزینه ساخت هر مترمربع حدود 10 میلیون تومان در حال حاضر است.

به گزارش رکنا، باتوجه به آورده 650 تا 700 میلیون تومانی که از سوی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند اعلام شده است، همچنین با درنظر گرفتن وام مسکن 450 تا 500 میلیون تومانی، یک واحد 80 متری به طور متوسط متری 15 میلیون تومان برای امروز تمام می شود و مشخص نیست واحدهایی که 4 سال پیش قرار بود با متری 2 میلیون و 500 هزار تومان ساخته شود، تا پایان کار و زمان تحویل به متری چند میلیون خواهد رسید؟!

کدخبر: 992766 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر: اصغر آزاددل
آیا این خبر مفید بود؟