رودخانه بشار نوجوان 17 ساله یاسوجی را بلعید

هاشم یوسفی گفت: ساعت ۱۴ و ۳۵ دقیقه بعدازظهر روز چهارشنبه در تماس تلفنی به آتش نشانی یاسوج مبنی بر غرق شدن یک جوان ۱۷ ساله در رودخانه بشار واقع در محدوده پل تلگاه، بلافاصله یک تیم چهار نفره غواصی آتش نشانی به محل حادثه اعزام شد.

به گزارش رکنا، وی افزود: پس از تلاش سه دقیقه ای جسد این جوان غرق شده پیدا و از آب بیرون کشیده شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی یاسوج خاطرنشان کرد: پس از بیرون آوردن جسد ، تلاش نیروهای اورژانس برای نجات جان این  جوان جهت احیا بی نتیجه ماند زیرا مدت حدودا ۳۰ دقیقه از غرق شدگی آن می گذشت.

یوسفی در خصوص علت حادثه تصریح کرد: علت حادثه نیاز به کار کارشناسی و بررسی بیشتر دارد.

وی ادامه داد: با وجود تذکرات و هشدارهای مکرر دستگاههای مختلف از طریق رسانه ها برای شنا نکردن در رودخانه های وحشی استان، آب های روان و آبهای روباز متاسفانه توجهی نمی شود که منجر به غرق شدگی و در نهایت فوت افراد می شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی یاسوج عنوان کرد: با توجه به کمبود تجهیزات و خودروی سبک کمک دار، سازمان آتش نشانی یاسوج با وجود مشکلاتی که با آن مواجه است بخاطر حسن نوعدوستی در خارج از محدوده ماموریت خود اقدام به کمک و امداد رسانی می‌کند که انتظار داریم مسئولان جهت ارائه خدمات بهتر، مساعدت و حمایت لازم را داشته باشند.

یوسفی تاکید کرد: کسانی که به فن شنا آشنایی ندارند از شنا کردن در رودخانه ها، آبگیرها و سدهای استان خودداری کنند همچنین در هنگام شنا کردن از شوخی کردن در آب بپرهیزند چراکه خطرناک است.

وی بیان کرد: البته کسانی که آشنا به فن شنا بودند نیز بعلت آگاهی نداشتن از وضعیت رودخانه ها دچار غرق شدگی شدند و جان خود را از دست دادند.

۷۵ فوت ناشی از غرق شدگی طی ۵ سال در کهگیلویه و بویراحمد گفتنی است که از ابتدای سال جاری تاکنون این  موارد دهمین مورد غرق شدگی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمدی که دریا ندارد، بوده است. از مجموع ۱۰ مورد غرق شدگی امسال در استان کهگیلویه و بویراحمد ۸ مورد در رودخانه بشار، یک مورد در سد کوثر و یک مورد در رودخانه خرسان بوده است.

یادآور می شود که آمار غرق شدگی های استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های ۹۶، ۹۷، ۹۸و ۹۹ به ترتیب ۱۲، ۱۳، ۲۶ و ۱۴ نفر بوده است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۶۶ رودخانه اصلی یکی از استان‌های آسیب پذیر در رابطه با غرق شدگی است.

کدخبر: 710243 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟