سفیر انگلیس بعد از بازداشت شلوار خود را خیس کرد + عکس

به گزارش رکنا، روزنامه کیهان نوشت: در روزهای گذشته انتشار عکس سفرای انگلیس و روسیه در تهران خبرساز شد. سایمون شرکلیف و لوان جاگاریان در باغ سفارت روسیه نشسته و عکس یادگاری می‌گیرند. در عکس منتشر شده توسط اکانت توییتری سفارت روسیه، دو سفیر به بازسازی دیدار روزولت، استالین و چرچیل در کنفرانس تهران پرداخته و جای خالی نماینده آمریکا را با یک صندلی خالی پرکرده‌اند.

در ادامه این مطلب آمده است : نکته قابل توجه اینجاست که تکلیف انگلیس مشخص و مبرهن است. سایمون شرکلیف، سفیر جدید انگلیس در ایران پیش از آنکه سابقه دیپلماتیک داشته باشد، یک مأمور امنیتی کارکشته است که سابقه مدیریت در بخش امنیت ملی وزارت امور خارجه بریتانیا را در کارنامه دارد.

شرکلیف فارغ‌التحصیل دانشگاه کمبریج است که در یمن، نیجریه، افغانستان و عراق نیز سابقه کار داشته است. وی همچنین مسئول بخش مبارزه با تروریسم وزارت خارجه بریتانیا در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ بوده و بعدازآن هم به‌عنوان معاون نمایندگی سفارت انگلیس در نیجریه فعالیت کرده است.

دوره مأموریت شرکلیف در نیجریه نقطه اوج فعالیت‌های گروه تروریستی بوکوحرام نیز محسوب می‌شود. در آن روزها این گروه شورشی-سلفی، دست به کشتار و گروگان‌گیری‌های سریالی در شهرهای مختلف کشور نیجریه می‌زند.

کیهان افزود : همچنین آخرین مأموریت شرکلیف به مدت یک سال، از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ در یمن بوده است. در این تاریخ انگلیسی‌ها برای اولین بار مستقیم در موقعیت میدانی جنگ یمن حاضر شده و البته ضربات و خسارات شدیدی نیز از مقاومت خوردند.

سایمون شر کلیف چهره امنیتی انگلیسی با پوشش دیپلماتیک از سال ۱۹۹۸ به وزارت خارجه انگلیس پیوسته است، او جایگزین سفیر پرحاشیه قبلی یعنی رابرت مک ایر شده است. مک ایر سفیر سابق انگلیس دی‌ماه ۱۳۹۸ در حاشیه یک تجمع غیرقانونی روبروی دانشگاه امیرکبیر در تهران بازداشت شد. مأموران امنیت ناجا سفیر انگلیس را در حالی بازداشت کردند که در حال فیلم‌برداری در جمع تعدادی آشوبگر بود. وی پس از بازداشت، شلوار خود را خیس کرد.

کیهان نوشت : سفارت انگلیس در دوران مدیریت رابرت مک ایر محل مهمانی‌های شبانه برخی افراد مشکوک بود، این مهمانی‌های پوششی یادآور نقش شام‌های شبانه انگلوفیل‌ها در دوران مشروطه بوده و مورد اعتراض محافل سیاسی داخلی قرار گرفت.

طی سالیان گذشته سفارت انگلیس منشأ اقدامات شیطنت‌آمیزی علیه کشورمان بوده است. برای نمونه در جریان فتنه ۸۸ بنا بر اقاریر «حسین رسام» از کارکنان سفارت انگلیس در تهران، این سفارتخانه و کارکنان آن در اغتشاشات حضور فعال داشتند و برای تداوم آشوب‌ها شبکه‌سازی می‌کردند.

درحال حاضر رسام به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار در شبکه تلویزیونی سعودی اینترنشنال به کار گرفته‌شده است.

کدخبر: 712697 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟