تعداد سه نفر در هر دو روز در معابر شهر تهران در اثر تصادف جان خود را از دست میدهند

حدود ۴۶% از متوفیان حوادث رانندگی سطح معابر تهران مربوط به موتورسیکلت سواران و ۳۹% عابرین پیاده و ۱۵% راننده و سرنشین خودرو بودند که در اثر بی احتیاطی و عدم رعایت قوانین و مقررات جان خود را از دست دادند.

به گزارش رکنا، ۵۳ % تصادفات فوتی در معابر بزرگراهی شهر تهران به وقوع پیوسته که به ترتیب بزرگراه آزادگان،بزرگراه امام علی (ع)، بزرگراه لشگری و بزرگراه امام رضا (ع)  بیشترین حوادث رانندگی را دارا می باشند.

بیشترین تصادفات فوتی در منطقه ۴ شهرداری تهران با  ۱۳% از کل متوفیان،  منطقه ۱۵ شهرداری ۹% و منطقه ۱۹ شهرداری ۸% از کل متوفیان می باشد.

سرهنگ احسان موُمنی به رانندگان توصیه نمود:رانندگان از اقداماتی که باعث حواس پرتی انها میگردد مانند خوردن و آشامیدن،استفاده و صحبت کردن از تلفن همراه، صحبت کردن با سرنشینان و ... در هنگام رانندگی خودداری نمایند.

رانندگان در سطح معابر به تابلو های تعیین مسیر و هشداری توجه کافی داشته باشند و در محلهایی که تردد عابرین بیشتر می باشد مانند تفرجگاها،مراکز خرید و تجاری و فرهنگی و بازار به تردد عابرین توجه کافی داشته باشند.

رانندگان به هنگام نزدیک شدن به گذرگاههای عابر پیاده سرعت وسیله نقلیه را کاهش دهند و به حق تقدم عبور عابرین احترام بگدارند .

رانندگان موتورسیکلت از کلاه ایمنی‌ استفاده نمایند و از حرکت در خطوط ویژه اتوبوس،تونلهای شهری،معابر بزرگراهی و پیاده رو ها خودداری نمایند  در تقاطع  ها با روشن شدن چراغ قرمز پشت خط ایست توقف نمایند.

سرهنگ مومنی اظهار امیدواری نمود با رعایت قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی توسط رانندگان ،سرنشینان وسایل نقلیه و عابرین پیاده ضمن احترام به حقوق دیگران سفر بدون حادثه ای داشته باشند.

کدخبر: 737072 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟