سوختن چربی مسافران متروی تهران را فراری داد + فیلم
حجم ویدیو: 6.55M | مدت زمان ویدیو: 00:00:53

متروی تهران / امروز در متروی تهران دود بلند شد. بلند شدن دود در متروی تهران مسافران را فراری داد. بلند شدن دود در متروی تهران در ایستگاه شریعتی رخ داد. دود متروی تهران ناشی از سوختن چربی های ایجادشده بر اثر آلودگی هوا بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، عصر امروز در ساعت 18:24 جمعی از شهروندان تهرانی با اتفاقی عجیب در ایستگاه متروی شریعتی مواجه شدند. ماجرا از این قرار است که بخشی از قطار مترو ناگهان دود کرد و راهبر قطار نیز دستور داد که مسافران از قطار پیاده شوند، در چنین شرایطی با وجود این که سه دقیقه بعد دود حاصل از قطار از بین رفت، بازهم مسافران از ترس احتمال بروز آتش سوزی از سوار شدن به قطار پرهیز کردند.

احسان مقدم، مدیر ارتباطات و امور بین الملل مترو درباره جزئیات این اتفاق به خبرنگار رکنا گفت: این اتفاق امروز در ساعت 18:24 در ایستگاه شریعتی در قطار اعزامی به کهریزک رخ داد. علت وقوع این اتفاق نیز آن بود که بخش خروجی حرارت اضافی از این قطار دچار چربی های ناشی از آلودگی ها شده بود و داغ شدن این چربی ها منجر به بلند شدن دود از قسمتی از قطار شد.

وی افزود: هیچ نوع آتش سوزی در اتفاق امروز رخ نداده بود و مردم باید توجه داشته باشند که حتی اگر این اتفاق در یک قطار دیگر تکرار شود، بازهم نگرانی از بروز آتش سوزی وجود ندارد، چون دودی که مردم مشاهده کردند، صرفا ناشی از داغ شدن چربی ها در بخش خروج حرارت اضافی قطار بود.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل مترو ادامه داد: قطار اعزامی به کهریزک امروز تنها سه دقیقه یعنی از ساعت 18:24 تا 18:27 در ایستگاه شریعتی متوقف شد و خیلی زود مساله رفع شد و قطار حرکت خود را از سر گرفت. خروج دود از بخش خروج حرارت اضافی قطار نیز پدیده ای نادر است که صرفا در قطارهای DC رخ می دهد.

مقدم تاکید کرد: خروج دود از بخش اضافی قطار در هفت سال گذشته در متروی تهران رخ نداده بود و شهروندان در صورت تکرار این اتفاق در قطاری دیگر، هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

کدخبر: 766834 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟