واکنش‌ها به توئیت جنجالی مدیرعامل راه آهن درباره حادثه قطار

به گزارش رکنا، حادثه خونین قطار مشهد- یزد روز گذشته با توئیت مدیرعامل راه آهن ابعاد جدیدتری به خود گرفت. توئیتی که مدیرعامل راه آهن در این مطلب، پای یک مفسد اقتصادی را به ماجرای حادثه تلخ قطار باز کرد اما برخی کاربران فضای مجازی این جنجال ها و اظهارات را به نوعی فرار از پاسخ گویی قلمداد کرده اند.

دیروز مدیرعامل راه آهن در پیامی توئیتری نوشت: «آیا کسانی که از واگذاری شرکت تراورس (بازوی تخصصی راه‌آهن برای تعمیر و نگهداری کل خطوط) به مفسد اقتصادی اعدام شده امیرمنصور آریا حمایت کرده اند و امنیت خطوط را به مخاطره می‌اندازند، اکنون پاسخ گوی سهم خودشان از مشکلات عدیده کارگران مظلوم تراورس و جان‌های پرکشیده سانحه تلخ اخیر هستند؟»

شرکت تراورس هیچ فعالیتی در 10 سال گذشته در محدوده حادثه نداشته است!

این اظهارات مدیرعامل راه آهن که با انتقاداتی همراه بود، واکنش تند شرکت تراورس را به دنبال داشت. روابط عمومی شرکت تراورس در پاسخ به اظهارات مدیرعامل راه آهن نوشت: «سانحه تأسف برانگیز ریلی در محدوده اداره کل راه آهن شرق (طبس) است که حدود ۱۰ سال است شرکت تراورس در این محدوده فعالیتی نداشته و هیچ گونه قرارداد و مسئولیتی در نگهداری  یا انجام عملیات به سازی، بازسازی و... در این خط ندارد و بالطبع شرکت‌های دیگری متولی انجام این امور و حفظ ایمنی این محدوده از راه آهن کشور بوده‌اند. لذا سانحه رخ داده هیچ ارتباطی با این شرکت (تراورس) ندارد».

 واکنش کاربران فضای مجازی به توئیت مدیرعامل

پس از اظهارات مدیرعامل راه آهن که به نوعی در حادثه قطار، پای یک متهم دیگر را به میان کشید، برخی کاربران به این ماجرا واکنش نشان دادند. مثلا کاربری نوشته: «بهتره آقای مدیرعامل به جای فرافکنی به کارنامه خودش بپردازه که این طور حادثه ای را در پی داشته».

کاربر دیگری هم نوشته: « شکی نیست که مدل خصوصی سازی تراورس در اون دوره غلط بود، اما مسئله مهم اینه که آقای صالحی و امثال ایشون دقیقا دنبال چه نوع بهره برداری از این خصوصی سازی غلط هستن!»

کاربر دیگری هم نوشته: « نه با ریل کاری نداشته ، تراورس ها قبلا تعویض شده و کنار ریل گذاشته شده بوده و البته حدس من اینه بیل در حال تخریب اونا بوده ، چون اون جا هیچ عملیات حفاری انجام نشده.» کاربر دیگری هم نوشته: «توئیت آقای صالحی نشان می دهد برخی اقدامات می تواند پس از چند سال همچنان اثر خود را نشان دهد.»

فوتی‌های حادثه قطار مشهد ـ یزد  از 22 به 14 نفر کاهش پیدا کرد!

در همین حال با این که قبلا در خبرهای روزهای قبل اعلام شده بود حادثه قطار مشهد- یزد 22 کشته داشته است اما شب گذشته مدیرکل پزشکی قانونی یزد گفت: همه فوتی‌های حادثه قطار مشهد- یزد ۱۴ نفر بودند که یک مورد روز اول تحویل خانواده‌اش در طبس شد و علاوه بر هشت موردی که قبلا تحویل خانواده های آنان در یزد شده بود پنج پیکر دیگر تا ساعتی دیگر تحویل خانواده‌های آنان می‌شود. به گزارش ایرنا فریبرز آیتی افزود: آزمایشگاه ژنتیک پزشکی قانونی اصفهان آخرین نمونه‌های ارسال شده را مورد بررسی قرار داده و هویت همه موارد مشخص شده است. همکاران در محل سالن تشریح پزشکی قانونی در حال تطبیق اجساد هستند و باقی‌مانده اجساد  تحویل خانواده‌ها می‌شود.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد هم در مورد علت کاهش آمار فوتی‌ها گفت: از آنجا که پیکر برخی از جانباختگان بر اثر شدت ضربه، متلاشی شده بود تیم های حاضر در محل، قطعات اجساد را در قالب ۲۲ کاور جهت تشخیص هویت جمع آوری کرده بودند که قابل شناسایی نبودند.

وی ادامه داد: پس از انتقال کاورها به استان و بررسی های دقیق کارشناسی از سوی پزشکی قانونی بر روی باقی مانده اجساد، در نهایت با توجه به اعلام آمار مفقودی ها از سوی خانواده ها و بررسی های پزشکی قانونی، تعداد قطعی فوتی ها  ۱۴ نفر اعلام شد که ۲ نفر متعلق به  طبس و ۱۲ نفر متعلق به یزد بودند که پیکر هشت نفر تشییع شده است.

کدخبر: 791012 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟