امضاء تفاهم‌نامه بین مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه و بنیاد کرامت آستان قدس رضوی

به گزارش رکنا به نقل از قوه قضاییه ، نشست مشترک حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادقی ریاست مرکز توسعه حل اختلاف کشور و استاد آقا مدیرعامل بنیاد برکت رضوی در محل تالار صلح مرکز توسعه حل اختلاف برگزار گردید.

این نشست در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مذهبی، اجتماعی و مردمی به منظور حل و فصل اختلافات، گسترش فرهنگ صبر (صلح، بخشایش، رضایت) و ایجاد سازش و رضایت در پرونده‌های مهم به عنوان مولفه‌های بنیادین عدالت ترمیمی و جایگزین‌های رسیدگی قضایی برگزار گردید و تفاهم نامه‌ای به جهت همکاری ستاد ملی صبر مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه و بنیاد برکت آستان قدس رضوی امضا گردید.

از عناوین و تعهدات متقابل این تفاهم نامه می‌توان به استفاده از ظرفیت یاران صلح رضوی برای گسترش صلح و سازش، برگزاری دوره‌های آموزشی و اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای جهت ترویج فرهنگ صلح و سازش اشاره نمود.

همچنین در این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادقی با تاکید بر ریشه‌های فقهی دین مبین اسلام در خصوص صلح و فرهنگ مدارا به مصداق آیه شریفه "رحماء بینهم" اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت مردمی و همچنین ظرفیت‌های مذهبی که آستان قدس رضوی بارزترین آنهاست میتوان به سوی استفاده حداکثری از جایگزین‌های رسیدگی قضایی گام برداشت که بدون شک موجب آرامش بیشتر مردم و پیوند دوباره روابط اجتماعی از هم گسیخته می‌گردد.

همچنین در این خصوص استاد آقا مدیرعامل بنیاد برکت آستان قدس رضوی نیز ضمن ارائه گزارش جامعی از اقدامات این بنیاد و تبیین ضرورت پرداختن به آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: اجرای مفاد این تفاهم نامه که با استفاده از افراد متخصص و معتمد همراه خواهد بود، بدون تردید آثار و برکات فراوانی برای توسعه صلح و سازش در بین آحاد مردم خواهد داشت.

 

کدخبر: 735616 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟