جنجال حقوق‌های 84 تا 215 میلیون تومانی پتروشیمی امیرکبیر + فیش حقوقی مدیران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، مبالغ درج شده در این فیش‌ ها، واکنش‌های متعددی را در فضای حقیقی و مجازی به دنبال داشته و پیگیری و شفاف سازی این موضوع، درخواست مردم از رسانه‌ها و مسئولان مربوطه بوده است.

در ۳ مورد از گزارش‌های دریافتی، حقوق‌های نجومی کارکنان پتروشیمی امیرکبیر به مبالغ ۸۴، ۱۲۵ و ۲۱۵ میلیون تومان، پرداخت شده است.

 رییس روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به خبرگزاری صدا و سیما گفت: موضوع این فیش‌ها هنوز مبهم است و بررسی‌های حاکمیتی ما از طریق مراجع ذی صلاح در باره این موضوع آغاز شده است.

چطور فردی ماهانه حدود ۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرد و فردی بالای ۵۰ میلیون تومان دریافتی دارد؟

 محسن ادیبی با تاکید بر اینکه روابط عمومی شرکت پتروشیمی امیر کبیر موظف و مکلف به روشنگری و شفاف سازی فیش‌های نجومی صادر شده در این شرکت است اظهار داشت: در صورت هرگونه مقاومت از سوی شرکت درباره رفع ابهام‌ها، موضوع به جد از سوی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی پیگیری خواهد شد.

بنابراین گزارش ، این دو مدیر نجومی بگیر  در راستای اجرای سیاست‌های شفاف سازی دولت آیت الله رئیسی و وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی از کار برکنار شدند و پرونده این دو نفر در نهادهای نظارتی مفتوح شده است تا جزئیات تخلفات به‌صورت دقیق بررسی شود.

مالک شریعتی رئیس هیات تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره آخرین اقدامات کمیته تحقیق و تفحص از حقوق‌های نامتعارف اظهارداشت: هدف اصلی ما رفع خلاء‌های قانونی و بستن روزنه‌های فساد برای جلوگیری از تکرار پرداخت‌های نجومی بوده و به زودی دبیرخانه‌ای برای دریافت گزارش‌های مردمی راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب هم مطالبه‌ای که داشتند این بود که این مسئله برای مردم هضم نشده است. چطور فردی ماهانه حدود ۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرد و فردی بالای ۵۰ میلیون تومان دریافتی دارد. مصادیق را نیز ان‌شاءالله به مردم معرفی خواهیم کرد.

شریعتی ادامه داد: فهرستی از قبل تهیه شده بود مبنی بر اینکه شرکت‌های دولتی که در حوزه نفت و گاز و بانک و بیمه فعال هستند در صدر لیست نجومی بگیران قرار دارند و متاسفانه این موضوع حقیقت دارد؛ البته گزارش‌هایی نیز تاکنون به دست ما رسیده که هنوز منتشر نشده، اما به زودی منتشر خواهد شد.

کدخبر: 743290 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟