باید هرچه سریع‌تر کالابرگ الکترونیک توزیع شود/ گوشت مرغ به ۶۳ هزار تومان

منصورعلی زارعی کیاپی با اشاره به اینکه قیمت تعیین شده بر اساس آنالیز هزینه تولید است، ادامه داد: متاسفانه مرغداران طی ماه‌های اخیر به واسطه آزادسازی نرخ ارز با سختی به تولید ادامه دادند و در هر دوره جوجه ریزی با زیان‌هایی مواجه شدند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مقرر شده بود دولت برای جلوگیری از کاهش میزان مصرف گوشت مرغ و افزایش فشار بر مصرف کنندگان کالابرگ الکترونیک را در اختیار آن‌ها قرار دهد، اما این موضوع اجرایی نشد و تنها یارانه نقدی در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفت، عنوان کرد: اگر کالابرگ الکترونیک توزیع نشود یارانه‌های نقدی در محل‌های دیگری مصرف می‌شود و علاوه بر کاهش قدرت خرید مردم تولید نیز آسیب می‌بیند.

زارعی کیاپی با اشاره به اینکه باید بین میزان تولید و مصرف گوشت مرغ تعادل ایجاد شود تا هر دو سمت آن آسیب نبینند، افزود: در حال حاضر میزان تولید ماهانه گوشت مرغ حدودا ۲۱۰ هزار تن است و از سوی دیگر حدود ۲۱۵ هزار تن نیز گوشت مرغ مصرف می‌شود. درصورت توزیع کالابرگ الکترونیک و اختصاص گوشت مرغ به میزان مشخص به هر نفر میان تولید و تقاضای آن تعادل برقرار می‌گردد.

 وی با بیان اینکه افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار تقاضا را کاهش می‌دهد و تولیدکنندگان نیز آسیب می‌بینند، تصریح کرد: در صورت کاهش مصرف گوشت مرغ و پروتئین سلامت جامعه نیز آسیب می‌بیند و باید هرچه سریع‌تر کالابرگ الکترونیک توزیع شود.

 

کدخبر: 837340 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟