اروپا برای جبران کمبود گاز به انرژی‌ خورشیدی روی می آورد

به گزارش رکنا ، کمیسیون اروپا قرار است سازوکاری را برای اجرای پروژه‌های تولید انرژی‌های غیرفسیلی پیشنهاد دهد تا بتواند کمبود سوخت کشورهای عضو اتحادیه اروپا در زمستان آینده را برطرف کند.

اورسولا فون‌درلاین رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه در نشست نمایندگان پارلمان اروپا در بروکسل مقررات جدید اضطراری اعلام کرد تا طبق آن این پروژه‌ها بتوانند جایگزین منابع گازی شوند.

فون‌درلاین گفت در سال ۲۰۲۳ کشورهای اروپایی به ۱۴ میلیارد مترمکعب گاز نیاز دارند که در صورت عدم تامین این مقدار باید به پروژه‌های مربوط به انرژی‌های خورشیدی روی آورند.

مقررات جدید اعلام شده در نشست بروکسل به شورای اروپایی این امکان را می‌دهد تا هرگونه اقدامی برای تسریع این پروژه‌ها را انجام دهد.

فون‌درلاین گفت برای جبران کمبود سوخت در سال آینده نیاز به این پروژه‌ها داریم و در غیراین صورت با چالش بزرگی روبرو خواهیم شد چون در این زمستان ذخیره اندکی از گاز داریم ولی در زمستان آینده هیچ گازی نخواهیم داشت.

رئیس کمیسیون اروپا در مصاحبه‌ای گفته بود که در صورت قطع نسبی جریان گاز روسیه به اروپا، اتحادیه اروپا ممکن است با کمبود مواجه شود و در صورت قطع کامل گاز نیز برنامه‌های استثنایی و اضطراری در نظر گرفته شده است.

فون‌درلاین تاکید کرد: با درگیری بین اوکراین و روسیه، شاهد خطر قابل توجهی، دست‌کم به شکل اختلالات جزئی عرضه گاز خواهیم بود. به همین دلیل است که در یک ماه گذشته  در کمیسیون سخت کار کرده ایم تا این خطر را کاهش دهیم.

منبع : ایرنا

کدخبر: 841651 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟