برگزاری آئین آزادسازی زندانیان استان سمنان

آقای محمد جعفر عبدالهی گفتند : پس از صدور دستور رئیس معزز قوه قضائیه آن هم به مناسبت میلاد بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) ، مبنی بر بررسی قانونی بهره مندی زندانیان حائز شرایط از ارفاقات قانونی ، آئین آزادی مددجویان دارای شرایط قانونی با دعوت از آقای ضیایی فرد - معاون سلامت،اصلاح و تربیت سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور برگزار شد .

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ابتدای این مراسم افزودند : نتیجه ی جلسه امروز ملموس و قابل درک است ، به عبارت دیگر از زمره جلساتی است که می توان حال خوب را در آن مشاهده کرد ، زیرا به آزادی مددجویان منجر شده است.

ایشان در ادامه افزودند : اندیشه همه مکاتب کیفری در اعمال مجازات اثر تربیتی و اصلاحی است ، اما در نظام کیفری اسلام آثار اعمال کیفر صرفاً دنیوی ومادی نیست بلکه علاوه بر آن اثر معنوی تطهیر مجرم از آثار سوء ارتکاب جرم می باشد .

رئیس شورای قضایی استان ادامه دادند : در مکتب های جزایی دنیا تنها راه اصلاح را اجرای مجازات می داند اما مکتب کیفری اسلام ، در کنار نهاد اجرای مجازات دو نهاد مکمل دیگر شامل عفو و توبه را در نظر گرفته که در صورت اصلاح مجرم به حاکم جامعه اسلامی اجازه داده است مجازات را ساقط واز مجازات محکوم علیه صرف نظر کند و بدنبال اصلاح مجرم است ؛ و در دوران اخیر نظام بشریت به این موضوع پی برده است .

مسئول ارشد دستگاه قضایی استان به دستور پیشین ریاست محترم قوه قضائیه به مناسبت سالگرد شهادت سردار دلها شهید عزیز سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره و عنوان کردند : به همت و تلاش های شبانه روزی مسئولان قضایی سراسر استان و نیز مدیران و کارکنان سازمان زندانهای استان به تعداد 552 نفر  مرخصی اعطاء و تعداد 70 نفر با استفاده از ارفاقات قانونی آزاد شدند .

آقای محمد جعفر عبدالهی به دیگر دستور ریاست معزز قوه قضائیه تاکید و ادامه دادند : در همین راستا با فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) با پالایش پرونده های مددجویان محبوس در زندان های استان ، تعداد 88 نفر از زندانیان دارای شرایط قانونی که با اعمال نگاه رأفت اسلامی ، امکان بازگشت شرافتمندانه آنها به جامعه وجود داشت از بند زندان رهایی یافتند.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کردند : دستگاه قضایی استان  بدنبال خدشه دارکردن امنیت جامعه نیست ، بلکه با قاطعیت با بزهکاران برخورد کرده و با هر هزینه ای زندان ها را خلوت نمی کند ، در واقع مسئولان قضایی استان با حضور در زندان های استان پس از اطمینان خاطر از توبه شخص مجرم و با درنظر گرفتن شرایط قانونی ، امکان بازگشت شرافتمندانه زندانیان را به جامعه فراهم می کند .

آقای محمد جعفر عبدالهی در خاتمه گفتند : افراد آزاد شده تحت نظارت بوده و با ارتکاب مجدد اَعمال خلاف قانون ، مجازات های سنگین تری در انتظار آنان خواهد بود و دیگر شرایط بهره مندی از ارفاقات قانونی را از خویش سلب می کنند .

کدخبر: 862682 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟