نظر وزیر ارشاد درباره استقبال از جشنواره موسیقی فجر/ ادغام خبرگزاری‌های وزارت ارشاد

به گزارش رکنا ، محمدمهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه همه بخش های این جشنواره مشخص شده و در تارنمای اینترنتی آن برای اطلاع مردم قرار گرفته است.

وی در ادامه سفرش به ترکمنستان را که با هدف برگزاری هفته فرهنگی و نمایشگاه صنایع دستی انجام شد،‌ پربار توصیف کرد و گفت: در این سفر گفت‌وگوهای خوبی با مقام‌های ارشد ترکمنستان انجام شد و در زمینه برای بزرگداشت مفاخر مشترک با تشکیل دبیرخانه مشترک، تفاهم شد تا نخستین بزرگداشت در سال ۲۰۲۴ میلادی برگزار شود.

اسماعیلی تشکیل کارگروه مشترک رسانه ای بین دو کشور برای تولید فیلم مشترک را از دیگر تفاهم‌های صورت گرفته دانست و گفت: در دولت سیزدهم مراودات فرهنگی بین ایران و ترکمنستان چند برابر شده است.

وزیر ارشاد با یادآوری اینکه این سفر به دنبال سفر خرداد ماه امسال رئیس‌جمهور ترکمنستان به ایران انجام شد، افزود: در این سفر خرداد ماه تفاهم‌نامه‌ای بین مسئولان فرهنگی دو کشور به امضا رسید که در این سفر اجرایی شدن آن مورد پیگیری قرار گرفت.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره ادغام برخی از خبرگزاری ها، آن را یک تصمیم راهبردی در جهت ارتقای کیفیت کار رسانه‌ای دانست و گفت: عمده اینها داخل وزارت ارشاد هستند که از جمله می توان به خبرگزاری کتاب، مساجد و خبرگزاری بنیاد بین المللی امام رضا (ع) اشاره کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این وزارتخانه نظر کارشناسی خود را در این زمینه به دولت ارایه کرده و رئیس جمهور این موضوع را گردش کار دادند و منتظر جمع بندی آن هستیم، افزود: پیشنهاد وزارت ارشاد این است که تعدد بسیار بالا که حدود 48 خبرگزاری دارای مجوز داریم، سازماندهی شود.

وی با یادآوری اینکه وزارت ارشاد در دولت سیزدهم تاکنون مجوز تاسیس هیچ خبرگزاری جدیدی را نداده است، این میزان تعدد در تاسیس خبرگزاری را در دنیا کم نظیر دانست و افزود: این تعدد سبب می شود که دولت هم در سیاست های خبری خود آن تمرکز لازم را نداشته باشد.

اسماعیلی در عین حال افزود: ما چیزی را حذف نمی کنیم بلکه تحت یک مجموعه راهبری واحدی قرار می گیرند.

منبع : ایرنا

کدخبر: 870041 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟