اردوغان: ترکیه عضویت سوئد در ناتو را تا قبل از اکتبر تأیید نخواهد کرد

به گزارش رکنا ، رجب طیب اردوغان ، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که لایحه‌ای برای تصویب پیوستن سوئد به ناتو را در فصل پاییز به پارلمان ارسال خواهد کرد.

اردوغان افزود: معتقدم بعد از بازگشایی پارلمان کشورمان، رئیس پارلمان موضوع فرایند عضویت سوئد در ناتو را در بخش کنوانسیون‌های بین‌المللی فورا مطرح خواهد کرد.

رئیس جمهور ترکیه، دبیرکل ناتو و نخست وزیر سوئد روز دوشنبه در یک نشست سه‌جانبه توافق کردند که عضویت سوئد در ناتو در پارلمان ترکیه به رأی گذاشته شود.

رجب طیب اردوغان ادامه داد: ترکیه، کشوری است که همواره از سیاست درهای باز ناتو حمایت کرده است. تا به حال به دلایل خودخواهانه از عضویت هیچ کشوری در ائتلاف جلوگیری نکرده‌ایم.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه با اشاره به لایحه محکومیت اقدام به سوزاندن قرآن کریم در شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: کشورهایی که به این لایحه رای منفی دادند باید در درک خود از آزادی و حقوق بشر بازنگری کنند.

اردوغان تصریح کرد: سوزاندن قرآن کریم در سوئد حمله به مقدسات انسانها، آزادی اندیشه نیست، بربریت، بدویت و نوعی اقدام تروریستی است.

اخیرا یک فرد افراطی به نام «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) در استکهلم، در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید.

 وی پس از آنکه پلیس این کشور مجوزی را برای برگزاری تظاهرات ضداسلامی صادر کرد، این جنایت را مرتکب شد.

منبع : ایسنا

کدخبر: 908790 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟