احیاء گشت ارشاد مخرب است و جز تحریک مردم به چالش مجدد چیزی ندارد / کشور را با پلیس نمی‌توان اداره کرد

جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام در ادامه اظهار کرد : همین که هیچ کسی حاضر نیست مسئولیت گشت ارشاد را قبول کند نشان می‌دهد که این سیاست درستی نیست، چون از سیاست درست حمایت می‌شود. اما اکنون نه دولت، قوه قضاییه، پلیس و نه دیگران حاضر به پذیرش آن نیستند و این یعنی گشت ارشاد مبنای عقلانی ندارد.

رحیمی جهان‌آبادی با بیان اینکه جامعه ایران جامعه‌ای است که زمانی که هیچ نهادی بودجه‌ای اختصاص نمی‌داد به محض فرا رسیدن محرم سیاه پوش می‌شدند و رمضان که از راه می‌رسید افطاری توزیع می‌کردند، گفت: چرا ما با این باورهای دینی را تا این حد به یک جنگ و منازعه با مردم تبدیل کرده‌ایم؟! به نظر من احیاء گشت ارشاد با هر اسم، عنوان و شیوه‌ای که اتفاق می‌افتد، جز افزایش بی‌اعتمادی مردم، توهین غیر مستقیم به شعور مردم، افزایش مهاجرت نخبگان، ایجاد فضای رعب و وحشت و تحریک مردم برای چالش مجدد با حاکمیت هیچ حاصلی ندارد. این جامعه آسیب و زخم خورده است؛ این جامعه مطالبات دارد و این مطالبات شنیده نشده است! و هر روز اخبار دزدی، اختلاس و رانت می‌شنود، تنها کسی می‌تواند روی اعصاب این جامعه قدم بزند که بخواهد جمهوری اسلامی را براندازی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: رفتار بعضی از رفتارهای مسئولین ما در کمال حسن نیت در جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی است؛ ما به عنوان نماینده مردم و به عنوان کسی که نظام جمهوری اسلامی را که یادگار شهدا و مبارزان آزادی خواه ما در دهه ۴۰ و ۵۰ است، دوست داریم؛ می گوییم که گرچه این انقلاب امروز به جامعه خدمات زیادی ارائه می‌دهد، اما از مسئولان درخواست می کنیم از رفتارهای مخرب، غیر عقلانی، توهین آمیز که به رابطه‌ی بین حاکمیت و مردم لطمه وارد می‌کند و هیچ نقشی در بهبود دینداری نخواهد داشت، دست بردارند ولی جالب است هیچ کسی مسئولیت این رفتارها را قبول نمی‌کند!

جامعه ایران نیاز به لشکرکشی‌های پلیسی ندارد

نماینده مردم تربت جام تصریح کرد: رئیس اطلاعات فرماندهی انتظامی به کمیسیون امنیت ملی آمد و گفت، ما گشت ارشاد نداریم. اما من دیروز در میدان تجریش بودم و می دیدم که باید از میان ون‌ها و خودروهای متعدد پلیس و نیروهای کثیر پلیس به زحمت رد می‌شدی! چهره مردم هم سراسر خشم، ناامیدی و کلافگی بود. اگر نیروی انتظامی به این اندازه برای موضوعی نیرو دارد که برای ما به عنوان جامعه دین مداری ایرانی چالش نیست، این همه نیرو در میدان تجریش و انقلاب و دیگر میادین چیست؟! من سوالم این است؛ ۵ میلیون افغان چطور و از کدام مرز وارد کشور شدند؟! نیروی انتظامی اگر این همه نیرو و توان دارد، این همه آمار سرقت دزدی، زورگیری و قتل که نشان می‌دهد ناامنی در جامعه است چرا این‌ها را دنبال نمی‌کند؟! به نظر من جامعه ایران نیاز به لشکرکشی‌های پلیسی ندارد.

احیاء گشت ارشاد مخرب است و جز تحریک مردم به چالش مجدد چیزی ندارد

جهان آبادی گفت: بر این باور هستم که احیاء گشت ارشاد مخرب است و جز آسیب به امنیت کشور و اینکه مردم را تحریک به چالش مجدد کند و روی اعصاب مردم راه بروند و دیگر دلایل مثل افزایش مهاجرت، دلخوری‌ها و شکاف بین حاکمیت و مردم را در پی نخواهد داشت و حاصل دیگری برای مردم ندارد.

کشور را با پلیس نمی‌توان اداره کرد

وی همچنین در خصوص احکامی که برای بازیگران زن صادر شده، گفت: احکام قضایی غیر عقلانی جز وهن قوه قضاییه و قانونی چیزی نیست؛ چه مردم را مجبور به میت شویی کنیم و چه به عنوان اینکه این افراد آسیب اجتماعی و روانی دارند، مجبور به رفتن به کلاس روانشناسی کنیم و دارو به حلق آن‌ها بریزیم، از این چیزی در نخواهد آمد که بخواهد همراهی بیشتر با حامیان پلیسی را کشور را مسبب شود. کشور را با پلیس نمی‌توان اداره کرد، بلکه با احترام و قانونی که قلباً مردم قبول دارند و اجرا می‌کنند می‌توان اداره کرد. ما مردم و کشور دین مدار هستیم که قبل از انقلاب و جامعه ما اخلاقی بوده و روزی گشت ارشاد برای همیشه از جامعه ما برچیده شود، باز هم می‌گویم جامعه ایران دین‌مدار خواهد ماند.

 منبع : جماران

کدخبر: 912022 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟