لایحه رمزارزها آماده ارسال به مجلس است

به گزارش رکنا به نقل از دولت ، محمد دهقان در حاشیه همایش مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم درباره این موضوع که رمزارزها می‌تواند بستری برای فعالیت‌های پولشویی باشد اظهار کرد: در گذشته اقدام خاصی برای قوانین و مقررات رمزارزها صورت نگرفته  است. سال ۱۳۹۸ در دولت قبل آیین‌نامه‌ای به تصویب رسید که ناقص بود. ما در دولت سیزدهم راجع به رمزارزها آیین‌نامه قوی و جامعی را تصویب کردیم. در کنار این موضوع لایحه رمزارزها را هم با همکاری دستگاه‌های ذیربط آماده کرده‌ایم که انشاءآلله برای تبدیل شدن به قانون آن را به مجلس می‌فرستیم.

وی هم‌چنین درخصوص لایحه اموال تملیکی گفت: در سال ۱۴۰۰ لایحه مربوط به اموال تملیکی را به مجلس دادیم. مجلس با توجه به این‌که برنامه خودش را دارد این لایحه را اعلام وصول نکرد. ما نامه نوشتیم و تقاضا کردیم این مواردی که دولت لایحه می‌دهد بر اساس اصل ۷۴ قانون اساسی باید اعلام وصول شود.  مجلس اختیار دارد آن را تغیر دهد یا رد کند ولی ما لایحه را دادیم. موضوع جدیدی نیز توسط وزارت اقتصاد دنبال می‌شود که ما کمک می‌کنیم که این مساله نیز در مجلس پی‌گیری شود.

معاون حقوق رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل عدم الحاق ایران به معاهده زیست محیطی پاریس بیان کرد: تعهداتی که در معاهده زیست محیطی پاریس است در کشور اجرا ما می‌شود. آیین‌نامه‌ای در سال ۱۳۹۴ در دولت تصویب شده و ما آن را بیش از تعهدی که در آیین‌نامه داشتیم و داوطلبانه پذیرفتیم اجرا کردیم و در حال حاضر نیز اجرا می‌کنیم.

کدخبر: 921998 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟