امکان آغاز تحقیق برای استیضاح بایدن وجود دارد

به گزارش رکنا ،  «کوین مک کارتی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد که اگر دولت « جو بایدن »، رئیس‌جمهوری این کشور یک سری اسناد را ارائه ندهد، امکان آغاز تحقیق برای استیضاح او وجود دارد.

مک کارتی در پاسخ به این پرسش که آیا تصمیم خود را برای شروع تحقیقات درباره پرونده استیضاح گرفته است یا خیر گفت که اگر بایدن اسنادی را که قانونگذاران به دنبال دستیابی به آن هستند، در اختیار کنگره قرار ندهد، مجلس نمایندگان تحقیقات را آغاز خواهد کرد.

وی به ماهیت این اسناد اشاره نکرده است.

این اظهارات واضح‌ترین هشدار مک‌کارتی بود که نشان می‌دهد ممکن است انجام چنین تحقیقاتی در مجلس نمایندگان در دست بررسی باشد، اما ماهیت اسناد مورد نظر حتی در سایه ادعای وجود مدارک درباره اتهام ها علیه بایدن و پسرش،‌«هانتر» برای دریافت رشوه از مقام های اوکراینی تا حد زیادی مبهم است.

مک کارتی توضیح داد: «مانع موجود بر سر تحقیقات، اسناد درخواستی ماست. اگر آنها این اسناد و مدارک را در اختیار ما قرار دهند، نیازی به تحقیق و استیضاح نخواهد بود اما اگر از ارائه اطلاعات درباره آنچه که مردم آمریکا سزاوار دانستن آن هستند، خودداری کرده و سر جنگ و ستیز داشته باشند، چنانچه تاکنون نیز چنین کرده اند، روند تحقیق را آغاز خواهیم کرد».

وی با اشاره به اینکه آنها به دنبال به دست آوردن اطلاعات بانکی هستند، گفت:‌ «اگر آنها ممانعت کنند، ما سراغ تحقیقات استیضاح می‌رویم. کنگره اختیار قانونی برای انجام این کار را دارد».

منبع : ایلنا

کدخبر: 922301 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟