زندانی فراری متهم به جاسوسی برای ایران در انگلیس دستگیر شد + عکس

به گزارش دیلی میل، پلیس لندن در بیانیه‌ای اعلام کرد که این سرباز سابق ارتش بریتانیا را درست قبل از ساعت ۱۱ صبح امروز (شنبه) به وقت محلی در منطقه Chiswick در غرب لندن دستگیر کردند و او در حال حاضر در بازداشت پلیس است.

بنابراین گزارش پلیس از مردم به خاطر همکاریشان تشکر کردند و گفتند که «در زمان مقتضی» به‌روز رسانی‌های بیشتری در مورد این دستگیری ارائه خواهند کرد.

این تفنگدار سابق نیروی دریایی سلطنتی انگلیس که ادعا شده برای ایران جاسوسی کرده است، صبح چهارشنبه با یک کامیون تحویل غذا از زندان فرار کرد.

دانیل عابد خلیفه قبل از محاکمه به اتهامات مربوط به تروریسم و قانون اسرار رسمی در زندان نگهداری می‌شد.

خلیفه پس از خروج از آشپزخانه زندان با لباس سر آشپز، با بستن خود به زیر یک کامیون تحویل غذا، از زندان فرار کرد.

دوربین مداربسته کامیون را پس از خروج از زندان نشان می‌دهد، اما کارآگاهان معتقدند که خلیفه در زمان ضبط فیلم، از آنجا خارج شده بود.

پلیس برای اطلاعاتی که به دستگیری "دانیل عابد خلیفه" کمک کند تا یک میلیون پوند جایزه تعیین کرده بود.

بیش از ۱۵۰ نفر از افسران و کارکنان مبارزه با تروریسم به طور شبانه روزی در تلاش برای یافتن دانیل عابد خلیفه بودند.

بر اساس گزارش رسانه‌های انگلیس، این نظامی سابق ۲۱ ساله و متخصص کامپیوتر در ارتش بریتانیا که به اتهاماتی چون انتقال یک بمب قلابی و دادن اطلاعات طبقه بندی شده به کشور متخاصم و دیگر اتهامات، از ۸ ماه قبل دستگیر و در انتظار محاکمه بود.  

منابع خبری انگلیس ادعا می‌کنند که مقصود پلیس از کشور متخاصم، ایران است. البته این برای نخستین بار نیست که پای ایران به مسائل امنیتی در خاک انگلیس کشیده می‌شود. چندی پیش هم ادعا شد که تعدادی از خبرنگاران شبکه معاند «ایران اینترنشنال» از سوی ایران تهدید شده‌ و دولت انگلیس بر اساس این ادعای بی اساس، کاردار ایران را احضار و ادعاهای ضد ایرانی را تکرار کرده بود.

 منبع : ایرنا

دانیل عابد خلیفه سرباز سابق انگلیسی که به اتهام جاسوسی برای ایران از زندانی در انگلیس فرار کرده بود دستگیر شد

 

کدخبر: 927122 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟