بیان دغدغه‌ ها و مشکلات زائران از پارکینگ تا اسکان در دیدار با رئیس جمهور

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی امروز ۲۴ شهریورماه در دیدار رئیس جمهور که با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام علی بن موسی الرضا(ع)، تشرف رئیس جمهور و برخی اعضای هیئت دولت به حرم مطهر را خوش آمد گفت و اظهار کرد: مایه مباهات و خوش وقتی است که میز خدمت رئیس جمهور محترم در سفر فعال است و در یک سفر زیارتی نیز که ایشان به مشهد مشرف می‌شوند، فرصت را برای شنیدن برخی از مشکلات و ارائه راهکار برای حل آن‌ها مغتنم می‌دانند؛ این روحیه تلاش، خدمت، فعالیت و تعطیلی ناپذیری حقیقتا شایسته تقدیر و تشکر است.

وی در ادامه به برخی مشکلات زائران در مشهد اشاره و ابراز کرد: مسئله پارکینگ یکی از مشکلات اصلی مهمانان حضرت رضا(ع) است و زائران همواره از نبود پارکینگ مناسب در اطراف این آستان مقدس و حرم مطهر در رنج هستند.

تولیت آستان قدس رضوی اسکان را از دیگر دغدغه‌های زائران در مشهد معرفی و تصریح کرد: بر اساس آمار استانداری خراسان رضوی طی چند روز گذشته قریب به ۴ میلیون نفر برای ایام عزاداری دهه آخر صفر وارد مشهد شده‌اند؛ ظرفیت تخت هتل و مهمان پذیر مشهد بسیار کمتر از این عدد است، لذا در حوزه اسکان زائران، نیازمند افزایش ظرفیت و امکانات هستیم.

وی با بیان اینکه دیگر موضوع حائز اهمیت دیگر در ارتقای خدمت‌رسانی به زائران، تقویت حمل‌ونقل برون شهری به مقصد مشهد است؛ ابراز کرد: مدتی است که تهیه بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس در بسیاری از مسیرهای منتهی به مشهد با مشکل مواجه است و سفر به مشهد برای مردم با وسایل حمل‌ونقل عمومی بسیار سخت است.

مروی اضافه کرد: مسئولان اجرایی خراسان رضوی در حد وسع و به میزان امکانات هرآنچه در توان دارند را برای رفع این مشکلات به کار می‌گیرند، اما برطرف‌سازی کامل این نقصان‌ها نیازمند عزم و امکاناتی ملی و اراده دولت است.

بر اساس گزارش روابط‌ عمومی آستان قدس رضوی، تولیت آستان قدس رضوی خطاب به رئیس جمهور گفت: بنده به عنوان خادم زائران این دستگاه مقدس از جنابعالی درخواست می‌کنم، هیأتی را برای حضور در مشهد با هدف شناسایی مشکلات زائران و یافتن راهکار رفع آن‌ها با پشتیبانی دولت محترم تشکیل دهید، تا ان‌شاءالله بخشی از این مشکلات مرتفع شود.

منبع: ایسنا

کدخبر: 928930 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟