عربستان: توافق ما با ایران بر اساس احترام متقابل است

به گزارش رکنا، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان شنبه شب در سخنانی گفت که «ما مجددا با هرگونه اقدام یکجانبه‌ای را که مانع حل مسئله فلسطین شود، مخالفت می‌کنیم».

وی تصریح کرد: «ما مجددا بر مخالفت خود با هرگونه اقدام یکجانبه‌ای که مانع حل مسئله فلسطین و تضعیف تلاش‌های صلح (سازش) می‌شود، تأکید می‌کنیم».

به گزارش الجزیره، وزیر امور خارجه عربستان سعودی افزود: «توافق ما با ایران مبتنی بر احترام متقابل و عدم مداخله در امور دیگران است».

فیصل بن فرحان همچنین درباره تحولات سودان و ادامه جنگ داخلی ابراز نگرانی کرد و «از هر دو طرف بحران در سودان خواست تا حملات خود را کاهش دهند و از غیرنظامیان محافظت کنند».

وزیر خارجه عربستان ضمن ابراز نگرانی درباره امنیت و ثبات یمن اعلام کرد که «ریاض از همه تلاش ها برای حل و فصل بحران یمن حمایت می‌کند».

وزیر خارجه عربستان در ادامه به تحولات لبنان پرداخت و گفت: «ما در کنار مردم لبنان هستیم و از همه طرف‌ها می‌خواهیم اصلاحات جامعی را انجام دهند که منجر به غلبه بر بحران شود».

وی همچنین گفت که عربستان سعودی بار دیگر «ما دعوت خود را برای پایان دادن به بحران روسیه و اوکراین، حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات و احترام به قوانین بین المللی تکرار می‌کنیم».

ایسنا

کدخبر: 931090 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟