امیرعبداللهیان: با ادامه جنایت‌های جنگی علیه مردم غزه هر احتمالی متصور است

حسین امیر عبداللهیان در نشست مطبوعاتی مشترک با عبدالله بوحبیب  وزیر  امور خارجه لبنان در بیروت گفت : در این جا لازم می دانم از مواضع قوی مقامات لبنان در حمایت از مردم فلسطین تشکر کنم.

وی با اشاره به وضعیت مردم غزه و محاصره مردم این منطقه توسط صهیونیست‌ها و قطع آب و برق بر روی آنها گفت: ما در جریان رایزنی با مقامات کشورهای مختلف و همچنین با نهادهایی چون صلیب سرخ و سازمان ملل بر این موضوع تاکید کردیم که باید هر چه زودتر زمینه برای کمک به مردم غزه و ارسال کمک به آنها فراهم شود.

امیرعبداللهیان همچنین ادامه داد: ما از همه دولت‌های اسلامی دعوت می‌کنیم با صدای بلند اعلام کنند که باید جنایت‌های جنگی در غزه توسط صهیونیست ها متوقف شود و محاصره انسانی مردم در این منطقه خاتمه پیدا کند.

وزیر خارجه با بیان این که امروز گفت‌وگوهای خوبی با مقامات لبنان در مورد در مورد تحولات جاری فلسطین داشتیم، گفت: آنچه که امروز در غزه شاهد آن هستیم  جنایت جنگی علیه کودکان و زنان و غیرنظامیان فلسطینی است.

وی ادامه ادامه داد: ما تاکید بر این داریم که  باید برای توقف جنایت های جنگی  رژیم صهیونیستی در غزه، کشورهای اسلامی با یکدیگر همکاری و رایزنی داشته باشند و ضروری است که نشست اضطراری وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برگزار شود.

وی ادامه داد: در همین چارچوب  ما آمادگی خود برای برگزاری این نشست به میزبانی تهران اعلام کردیم و هماهنگی‌های اولیه را نیز  در این ارتباط در جریان رایزنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی انجام داده‌ایم .

امیرعبداللهیان در بخشی از سخنان خود با انتقاد از سیاست آمریکایی‌ها  و برخی از کشورهای غربی در مورد تحولات جاری فلسطین گفت: طرف آمریکایی با ارسال پیام های مختلف به جهات متعدد در منطقه خواستار خویشتنداری تمام‌ طرف ها شده و اعلام می کند که  نگران گسترش دامنه جنگ است ولی مضحک و خنده دار آن است که در عین توصیه خویشتن داری به دیگران ، دست جنایتکاران جنگی رژیم جعلی صهیونیستی و نتانیاهو را برای کشتار زنان و کودکان و غیره نظامیان کاملا باز گذاشته است  و با یک دست سلاح و بمب برای رژیم صهیونسیتی ارسال می‌کند و با دست دیگر تمام طرف های دیگر را به خویشتنداری فرامی‌خواند .

منبع: ایسنا

کدخبر: 936531 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟