اختلاف دو طایفه در شهرستان عنبر آباد با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد به صلح و سازش ختم شد

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جریان سفر استانی رئیس قوه قضائیه به استان کرمان در شهرستان عنبرآباد حضور پیدا کرد و در جلسه  فرمانداری این شهرستان از موضوع نزاع و درگیری میان دو طایفه در عنبر آباد بر سر اراضی کشاورزی مطلع شد.

به همین منظور بابایی در جمع اعضای دو طایفه بزرگ "توکلی" و "چاره" از طوایف بزرگ عنبرآباد حاضر شد و ضمن استماع اظهارات طرفین دعوا در جریان این اختلاف که حدود یک سال به طول انجامیده بود قرار گرفت.

رئیس سازمان ثبت اسناد و  املاک کشور درباره جزئیات اختلاف این دو طایفه اظهار کرد: نزاع و درگیری یک ساله میان دو طایفه در عنبر آباد بر سر اراضی کشاورزی منجر به جرح و ایراد خسارات فراوان و طرح شکایت‌های متعددی در مراجع قضایی شده بود به طوری که پرونده اختلاف دو طایفه ۳۰ نفر شاکی و متهم داشت و ۱۵ خانواده از دو طایفه درگیر این موضوع بودند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با توجه به اینکه ابعاد این پرونده در حال گسترش و خانواده های بسیاری را درگیر کرده بود، به همراه مسئولان قضایی، فرماندار، ریش سفیدان و مصلحان شهرستان عنبرآباد، زمینه صلح و سازش میان این دو طایفه بزرگ توکلی و چاره را فراهم کردیم.

بابایی گفت: صلح و سازش میان این دو طایفه در عنبر آباد منجر به مختومه شدن پرونده های بسیاری در مراجع قضایی شده است.

کدخبر: 942212 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟